Springbreak! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Springbreak! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Springbreak!

Blijf op de hoogte en volg Roos

25 Maart 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Vorige week zondag werd ik rond een uur of elf dus opgehaald door Kyleigh en haar moeder. Kyleigh woont ongeveer een uurtje van Millersville vandaan, dus het was niet zo ver. Tussendoor een pitstop gemaakt bij McDonalds, maar niet zomaar om een vette Amerikaanse hap te eten. Nee, de McDonalds had een actie voor een jongentje, Owen, die vorig jaar in een auto-ongeluk was omgekomen. Hij was aangereden door een bellende bestuurder en de familie had een fonds opgezet om aandacht te vragen voor dit soort dingen. McDonalds hielp een handje door een deel van de opbrengsten van die dag te doneren. Dus we gingen naar de McDonalds voor het goede doel.

Daarna zijn we bij Kyleigh haar oudste zus (ze is al 32 en heeft een dochter van 10) thuis een film gaan kijken en om vijf uur reden we naar het theater van Hershey, want we zouden kaartjes gaan halen voor de show 'Green Day: American Idiot'. De show begon om zeven uur en was echt heel gaaf. Er was een verhaal gecreëerd rondom de muziek van Green Day en de acteurs en special effects waren heel tof. Geslaagd avondje dus!

Maandagochtend nam Kyleigh haar moeder ons mee naar Shady Maples. Een enorm complex met een enorme buffetzaal waar je dus zoveel kon eten als je wilde. Het was oorspronkelijk een boerenmarkt van de Amish, maar nu dus enorm commercieel, wel heel leuk. Daarna gingen we naar de Herr's chips fabriek voor een rondleiding. Het is net een fabriek als de Vezet, maar dan dus chips en niet zo koud. We mochten ook verse (warme!) chips van de band proeven, echt heel lekker! Na deze rondleiding hebben we rondgekeken in een pottenbakkerij in de buurt, ook wel interessant.

De volgende ochtend hoefden we niet zo vroeg op, we gingen voor lunch naar Kyleigh's moeder haar werk. Ze werkt in de cafetaria op een school, maar niet zomaar een school. De school is opgezet door meneer Hershey (kort door de bocht; Hershey had een chocoladefabriek en was heel rijk) voor oorspronkelijk weeskinderen en later ook andere kansarme kinderen. De kinderen wonen daar in enorme villa's met z'n tienen en 'houseparents'. Ze gaan naar een school met nog meer voorzieningen dan Millersville en krijgen elke dag topmaaltijden voorgeschoteld. Ook krijgen ze elk jaar een hele nieuwe kledingkast, zijn er zwembaden, sportzalen, speeltuinen en nog veel meer. Het was heel interessant om dat allemaal te bekijken, het is net een ministad voor kinderen, een heel mooi project. Overigens, de hele school wordt gefinancierd van de opbrengsten van de chocolade en andere snacks die de Hershey fabriek maakt. Na deze bijzondere middag hebben we gegeten bij een Italiaan.

Woensdag was een rustige dag, vooral veel films gekeken en niet zoveel gedaan (ik weet ook niet meer precies wat we wel hebben gedaan, volgens mij zijn we 's avonds naar de mall in Harrisburg geweest). Donderdag begon ook weer een beetje lui, maar 's middags zijn we naar Chocolate World geweest (dat hoort bij Hershey Park, het pretpark, en is een soort rondleiding door de 'fabriek' en een complex met allemaal winkels/restaurants die allemaal chocolade verkopen), wat erg leuk was. 's Avonds heeft Kyleigh haar moeder gekookt en hebben we nog maar een film gekeken.

Vrijdag hebben we ook weer een hoop films gekeken en ben ik mee geweest naar Kyleigh haar werk. Ze werkt in een soort hondenopvang waar baasjes hun huisdier kunnen brengen als ze bijvoorbeeld op vakantie gaan en ze hebben er ook katten. Was wel leuk om even rond te kijken, maar met een half uurtje waren we er alweer klaar. 's Avonds nam Kyleigh haar vader ons mee naar een snackbar (blijkbaar de beste in de stad) en hadden we lekker pizza. Zaterdagochtend zijn we naar de outlets geweest. Ik heb een paar Converse Allstars gescoord voor 25 dollar, dus dat was een mooie deal. 's Middags gingen we naar Harrisburg om te eten in het café waar Kyleigh haar oudste zus werkt. Na lekker gegeten te hebben gingen we naar de bioscoop, om The Croods (een animatiefilm over een caveman familie) te kijken, echt een hilarische fiilm.

Vandaag was alweer de laatste dag. Vanmorgen moest ik mee naar de kerk, daarna hadden we een Sundaydinner bij een tante. Na het Sundaydinner hadden we alles netjes ingepakt en zijn we teruggebracht naar Millersville. Daarna alles uitgepakt en weer even lekker gefacetimed met thuis (met horten en stoten). Rond half zes weer ouderwets met een grote groep gegeten en daarna toch maar aan mijn huiswerk, want dat is er niet van gekomen in de vakantie. Een geslaagde week dus en weer helemaal opgeladen voor morgen!

• 25 Maart 2013 - 08:14

Esther:

The croods?! Die wil ik ook zien, maar koen zat me alweer raar aan te kijken
    Wow, die school klinkt vet gaaf!
    En lekker veel gegeten? Haha
    Jammer dat ik er niet was voor FaceTime :(

Xxxxxx Esther

• 25 Maart 2013 - 11:49

Ans:

Niet verkeerd Roos, springbreak in Hershey land.
    En nu de laatste 2 maanden er nog even aan trekken?
    Groetjes, Ans