Atlantic City - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Atlantic City - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Atlantic City

Blijf op de hoogte en volg Roos

01 April 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Vanuit een zonnig Millersville wens ik jullie allemaal een fijne tweede paasdag! Mijn paasweekend was geweldig; samen met Miwa (uit Japan) en Manar (uit Chili) ben ik naar Atlantic City geweest.

Zaterdagochtend vertrokken we om tien uur met de trein richting Philadelphia, daar moesten we een half uurtje wachten en om half twee kwamen we aan op het station. Met een beetje hulp van mijn iPod zijn we rechtstreeks naar het strand gelopen en naar de zee gehold. Strakblauwe lucht, zonnetje en 14 graden, heerlijk. Na even genoten te hebben van dit glorieuze moment hebben we een kaartje gehaald bij de tourist information en hebben we ingecheckt bij ons hotel (dat op een minuut lopen van het strand lag).

Vanaf ons hotel hebben we de hele boardwalk gelopen richting de vuurtoren die we wilden beklimmen. Keurig netjes om 15.40 kwamen we daar aan (ze zouden om vier uur dicht gaan), maar blijkbaar mochten de laatste mensen om half vier naar boven. Na wat heen en weer gebel mochten we toch de 228 treden beklimmen. Onderweg kwamen we nog een bruiloftsfeestje tegen en boven hadden we een prachtig uitzicht. Een paar rondjes om het licht, heel veel foto's en een kletspraatje met de 'lightkeeper' later zijn we weer naar beneden gegaan en begonnen we aan onze boardwalk tocht.

Als je over de boardwalk loopt met links de zee en rechts allemaal Disneyland-achtige gebouwen is het best wel bijzonder en we hebben dan ook onze ogen uitgekeken. We zijn ook op de Steel Pier geweest (een soort kermis op een hele grote pier), maar we zijn niet in attracties geweest, omdat het best wel duur was. Omdat we best wel honger hadden, hebben we om een uur of vijf gegeten bij Ruby Tuesday's (een Amerikaanse keten, erg lekker) en daarna zijn we de Ceasars Pier opgelopen. Dit is een superdeluxe mall op een pier en aan het einde van de pier hebben ze een super gave fontein. Deze fontein zou ieder uur een water show doen, dus daar hebben we natuurlijk even op gewacht en dat was zeker de moeite waard (een spetterende show, haha). We hebben ook genoten van het uitzicht en een ondergaande zon en even gezeten in lekkere strandstoelen.

Na dit kleine shoppingavontuurtje zijn we Ceasars in gegaan. Dit is een van de grote hotel-casino's en we konden daar gewoon door het casino heen lopen, dus dat was erg gaaf. Overal lichtjes, machines, geluidjes, black-jack tafels, roulette en poker. Dit was precies wat ik had verwacht van Atlantic City! Na Ceasars was Tropicana aan de beurt en dat was zelfs nog beter! Niet alleen een immens casino, maar ook een prachtig stuk met allemaal restaurants en winkeltjes. Een blauw geschilderd plafond met wolkjes, dure kroonluchters, palmbomen, alles er op en er aan. Uiteindelijk zijn we een beetje verdwaald in dit grote complex en waren we te laat voor de laser light show dat zou worden geprojecteerd op de muur van het convention center. We hebben even rondgedwaald in het Rainforest Café (heel gaaf) en daarna de light show gekeken, echt geweldig!

Na de show zijn we teruggelopen naar het hotel, het begon aardig koud te worden en we waren allemaal best wel moe, dus om kwart over negen lag ik lekker op mijn hotelbed de Lion King te kijken! Alvast wat foto's uploaden en lekker relaxen. Om een uurtje of elf in slaap gevallen, maar niet voor lang, want om twee uur 's ochtends kwamen de buren terug en die hielden erg van luide muziek. Met de college dorms ben ik wel wat gewend, dus ik ben later weer in slaap gevallen met mijn iPod in, dus het was een prima nacht (hotelbedden zijn hemels vergeleken met college bedden).

We hadden het hotel inclusief ontbijt en na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt voor een korte strandwandeling. Het was helaas niet zulk lekker weer als zaterdag (bewolkt en later heel veel regen), maar 's ochtends was het nog goed te doen. We hebben zelfs nog wat schelpen verzameld en de zee gevoeld, voordat we met de bus naar het aquarium gingen. Het aquarium was veel kleiner dan verwacht, maar wel heel erg leuk. Om 11 uur was er namelijk een 'diver feeding show' en samen met een heleboel kleine kinderen en een hele grote familie hebben we daar lekker naar zitten kijken. Ook konden we kleine haaitjes aaien en sting ray's voelen, dus ik was helemaal in mijn element.

Daarna heeft de bus ons naar de outlets gebracht, want een weekendje weg is natuurlijk niet compleet zonder shoppen (dat vond Manar en eigenlijk was het wel heel erg leuk). We hebben lekker rondgeneusd in alle outlets en ik heb eindelijk een zomerse broek kunnen vinden (lichtblauwe jeans) na wat gedoe met de maten. Nadat we bij de Subway hadden geluncht begon het best wel hard te regenen, maar gelukkig had ik mijn paraplu mee en waren alle winkels dichtbij.

Om half vijf ging onze trein terug naar Philadelphia. In Philly hebben we bijna een uur moeten wachten op de trein naar Lancaster, maar dat vloog allemaal voorbij. In de trein moesten we bellen voor een taxi, omdat de bus naar Millersville niet meer ging (zondagavond), maar ze zeiden dat we op het station maar een taxi moesten zoeken en anders nog eens moesten bellen. Gelukkig hadden we mazzel en konden we mee met een taxi die een andere jongen naar Franklin & Marshall zou brengen (een college in Lancaster en dat ligt op de route naar Millersville). Toen kwam er ook nog een andere jongen bij en zaten we vol. Uiteindelijk hoefden we maar 5 dollar pp te betalen voor dit ritje, dus dat was helemaal top.

Dit weekend was echt een van de leukste die ik heb gehad sinds ik in Millersville ben en ik heb onwijs genoten van Atlantic City en het samenzijn met Miwa en Manar. Het is toch wel heel bijzonder om met meiden uit zulke andere landen op stap te kunnen. Helaas hebben we hier geen vrij op tweede Paasdag en had ik weer gewoon les en hockeytraining (wat overigens super goed ging). Ook viel ik weer met mijn neus in de boter en liggen er stapels huiswerk op me te wachten, dus daar ga ik weer gauw mee verder. Tot over 50 dagen!

PS: Hier de foto's van Atlantic City: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.575038222535841.1073741825.100000890063472&type=1&l=e44bfe2352