Poetry Aloud & Washington DC - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Poetry Aloud & Washington DC - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Poetry Aloud & Washington DC

Blijf op de hoogte en volg Roos

07 April 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Weer een drukke week en een super leuk weekend achter de rug. Het begon vooral met veel leren en studeren, maar eindigde met een hoop leuke dingen. Op dinsdag en donderdag heb ik altijd lunch samen met Kyra, een vriendin die vorig semester bij mij in International Studies zat. Vorige week waren we lekker aan het kletsen over Olive Garden (een Italiaanse restaurant keten) en besloten we dat we daar maar samen heen moesten.

Woensdag na de hockeytraining hebben we samen lekker in de dorm huiswerk gemaakt en gekletst en rond een uur of zes met de auto (Kyra heeft een knalgele kever) naar Olive Garden. We moesten een half uurtje wachten (schijnbaar normaal voor Olive Garden) en daarna hebben we heerlijk gegeten en gekletst. Het was echt een super leuke avond en hopelijk kunnen we dat nog een keer doen!

Vrijdag stond er weer wat leuks op het programma. Ik had me namelijk (eindelijk) aangemeld om te gaan voordragen op een officiële ‘poetry reading’. Samen met Franklin & Marshall College (in Lancaster) organiseerde de Creative Writers Poetry Aloud. Poetry Aloud bestond uit een gewone lezing (waar ik dus aan bijgedragen heb), een poetry slam competitie en een voordracht van Anis Mojghani, een geweldige slammer die al meerdere keren de nationale slamcompetitie gewonnen heeft en het hele land door toert.

Netjes mijn jurk aan en mijn gedicht in mijn hand stapte ik in de auto naar The Ware Center in Lancaster waar het allemaal zou plaatsvinden. Om zes uur begonnen we en ik was als vierde, dus ik moest al snel. Het ging heel goed en ik heb een aantal positieve reacties gehad, dus dat was super leuk. Er waren echt super veel goede ‘lezers’ en in de slamcompetitie zat zeker heel veel talent! De winnaar van die slamcompetitie had echt een heel gave performance. Daarna kwam Anis Mojghani, zijn optreden was echt ge-wel-dig. Heb onwijs genoten van zijn gedichten en performance en zelfs wat nieuws geleerd.

Na dit optreden zijn we met een groepje naar de American Diner geweest. Dat is precies wat je je er bij voorstelt: serveersters met nepblond haar, glimmend metaal, 24 uur per dag open en vette ontbijtmaaltijden de hele dag. We waren met een groep interessante mensen (wat wil je, met alleen maar schrijvers) en het was erg gezellig. Toen ik terugkwam heb ik nog even met Erin gekletst, maar daarna ben ik op tijd mijn bed in gegaan, want we zouden om zeven uur de volgende ochtend vertrekken naar Washington DC met de honors college!

En om zeven uur zaten we inderdaad in de bus, zonder ontbijt, want dat was blijkbaar aan een andere bus gegeven, maar we maakten een pitstop bij de Dunkin and Donuts. He tripje was twee en een half uur, dus ik kon nog even lekker mijn ogen dicht doen. In DC zijn we eerst naar het Natural History Museum geweest met een clubje, waar we een aantal te gekke foto’s hebben gemaakt en heel veel mooie dieren hebben gezien. Daarna liepen we naar het American National History Museum. Daar was ik al geweest, maar het was toch leuk om nog even rond te lopen. Na een kort rondje besloot een groepje te gaan lunchen, maar Brittany en ik wilden graag nog even verder kijken, dus wij hebben nog bij de Star-Spangled banner (waar het volkslied op gebaseerd is) gekeken en de American Presidency.

Na het American History zijn we met z’n tweeën naar het Holocaust museum gelopen. We wilden eigenlijk het ‘echte’ museum bekijken, maar blijkbaar moest je daar een gereserveerd kaartje voor hebben, dus we konden alleen een film bekijken en de kindertentoonstelling zien, wat overigens erg mooi was opgezet. Toen hebben we weer de rest van de groep opgezocht en uiteindelijk na wat gedoe zijn we naar the Old Post Office geweest voor een lunch. In een van de souvernirwinkeltjes zagen we een Mitt Romney wiebelhoofd staan, dus ik ging even inspecteren hoe duur dat was, omdat ik het wel een leuk grapje vond. Uiteindelijk heb ik er twee dollar voor betaald en heeft Brittany 11 dollar voor Obama betaald, dus daar hebben we hard om kunnen lachen.

Brittany en ik zijn de toren opgegaan, waar we een mooi uitzicht hadden over DC. Nadat we de bellen ook hadden gezien zijn we weer in de lift gestapt en naar de bus gelopen. Op de terugweg hebben we Forrest Gump gekeken, echt een prachtige film. Terug in Millersville ging iedereen gelijk naar de Anchor om nog snel wat eten te halen (het was half acht) en heb ik lekker met Erin gekletst, die een atletiektoernooi had (op Millersville). Erin had een feestje met haar team om de resultaten te vieren, dus ik heb daarna heerlijk met Jordan, Paul en Brittany Harry Potter 6 gekeken. Het was echt een geslaagde dag en ik heb onwijs veel lol gehad.

Zoals ik op mijn Facebook schreef; er zijn nog maar een paar weken over, maar nog een heleboel leuke dagen te gaan!

  • 07 April 2013 - 19:13

    Paulien:

    Ha Roos
    Wat is het toch leuk om iedere week je berichten te lezen en wat buit jij je jaar toch geweldig uit!
    Het aftellen is begonnen hé. Geniet nog maar lekker van "het staartje".
    xx Paulien

  • 08 April 2013 - 01:22

    Loes Riggins:

    Hoi Roos,

    Ik had ook een hele coole gele kever als college student. Die van mij hete Pino en was van bouwjaar 1974. Heeft Kyra's auto ook een naam? Dat is eigenlijk traditie met kevers...

    Hier is alles prima. Wij hebben nog maar 6 weken te gaan...en Dan....zomer vakantie!

    Geniet maar lekker Van je laatste weken...en weet dat je hier altijd Welkom bent.

    Kus,
    Loes

  • 08 April 2013 - 19:16

    Ans:

    Jeetje Roos, wat goed dat je alles op schrijft wat je doet, want dit kun je nooit allemaal onthouden, zo veel leuke dingen.
    Ik moet alleen even opzoeken wat een slamcompetitie is. Zal de leeftijd wel zijn dat ik dat niet ken denk ik.
    Veel plezier verder.
    Groetjes, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 37114

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: