Girls on the run - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Girls on the run - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Girls on the run

Blijf op de hoogte en volg Roos

09 December 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Het wordt bijna een gewoonte dat de titel van mijn blog iets leuks in het weekend is, want ook deze keer is dat het geval. Ik begin deze keer echter bij het begin, want dit was een leuke week.

Afgelopen zondag ben ik naar de Athletic Talent Show geweest. Dat was een soort talentenwedstrijd voor het goede doel, waarin alleen athletes meededen. Een meisje van mijn hockeyteam deed ook mee en ze zong echt heel mooi. Uiteindelijk won het baseball team, zij deden met het hele team een dansact en dat was echt geweldig grappig.

Volleybal is hier bijna een dagelijkse bezigheid: zondagavond, maandagmiddag, dinsdagmiddag, donderdagavond en vrijdagmiddag stonden we aan het net. Hoewel dinsdag toch wel erg bijzonder was. Het was hier namelijk een graad of twintig (4 december, jawel) dus hebben we heerlijk buiten op het zandveld gespeeld.

5 December was ook een bijzondere dag, niet alleen vanwege het weer, maar ook vanwege een verjaardag. Mama was die dag jarig en we hebben heerlijk de hele dag gefacetimed. Ik heb zelfs Sinterklaas kunnen meemaken en alle gedichten kunnen horen, ontzettend veel gelachen! 's Avonds ben ik weer naar schermen geweest en dat wordt echt steeds leuker, omdat het ook steeds beter gaat.

Deze week heb ik ook twee keer pepernoten geprobeerd te bakken. Ze lijken absoluut niet op pepernoten en de eerste lading was verbrand (en de tweede juist iets te kort gebakken), maar het was toch leuk en ze smaakten niet heel erg verkeerd.

Zaterdagochtend was het dan eindelijk tijd voor de titel van mijn bericht: Girls on the run. Girls on the run is een hardloopwedstrijd voor (jawel) meisjes. Volgens mij is het voor meisjes die problemen hebben met hun zelfvertrouwen en dan samen met een ouder/vriend/broer/zus vijf kilometer rennen/lopen. Met het hele hockeyteam zijn we om half acht 's ochtends naar het Clipper Stadium (het baseballstadion waar de race zou beginnen) gereden en werden we ingedeeld in groepjes. Ik heb eerst een stuk of duizend bananen door de midden gesneden (Fruit Ninja!) en daarna moesten we langs het parcour staan om iedereen aan te moedigen. Samen met Katie stond ik op de verste plek die maar mogelijk was en hebben we iedereen hard aangemoedigd. Echt geweldig hoe die meisjes doorgaan en dat we ze ook nog een beetje hebben kunnen helpen. Die big smile na een 'Good job, you're awesome!' zal ik niet gauw vergeten.

Na deze geslaagde ochtend was het basketbaltijd. Nee, ik ging niet zelf spelen, maar samen met Tyler gingen we het damesteam tegen Bloomsburg aanmoedigen. Flink op tijd en met een gratis drankje, zakje chips en t-shirt zaten we er klaar voor. Het was echt een geweldige wedstrijd en uiteindelijk hebben we Bloomsburg verslagen met 62-55. Gelijk daarna speelden de mannen, dit hebben een half uurtje volgehouden, maar daarna waren we toch wel 'basketbalmoe'. 's Avonds heb ik gezellig met Jess, Erin en Pagan gegeten en zelfs nog wat huiswerk gedaan. Daarna hebben we heerlijk The Notebook gekeken en heb ik de Champions Trophy nog even aangezet, waarna ik in mijn bedje Nederland in de verlenging heb zien verliezen van Australië...

Vanochtend heb ik lekker uitgeslapen en rustig ontbeten. Het wordt een leeg dagje, waarin ik vooral ga proberen om flink hard te leren. Komende week is de toetsweek en ik moet nog even bikkelen op drie toetsen voordat ik naar Tennesee vlieg.

  • 09 December 2012 - 19:47

    Esther:

    Stockmann heeft het wel top gedaan hé!?

    Klinkt allmaal superleuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 37087

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: