Writers Retreat - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Writers Retreat - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Writers Retreat

Blijf op de hoogte en volg Roos

02 December 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Net terug van een heel gezellig weekend heb ik (weer) lekker de verwarming aan en ga ik lekker een zondagochtendverslagje schrijven. Afgelopen week was een beetje saaie, rustige week, maar dit weekend was erg leuk! Ik was namelijk uitgenodigd voor de 'Writers Retreat' wat eigenlijk inhield dat we met een groepje van het Creative Writers Guild bij iemand thuis een sleepover hadden. Gisterochtend begonnen we met wat leuke 'schrijfspelletjes' en pizza en 's middags hebben we een beetje rondgehangen in een boekwinkel in Lancaster. Echt super cool, in een soort kelder, met heel veel bijzondere boeken.

's Avonds hadden we spaghetti en hebben we nog meer spelletjes gespeeld, waaronder Apples to Apples, een heel grappig kaartspel. Daarna hebben we een belachelijke film gekeken (soort kruizing tussen Monty Python en Lord of the Rings, met heel neppe special effects) die eigenlijk wel heel grappig was. Rond een uur of een besloten we met z'n zessen naar Taco Bell te gaan en dat was een ervaring op zich. Ik heb niks gegeten, maar de geur zei genoeg.

Van de week was zoals gezegd vrij rustig, ik heb vooral veel voor school moeten doen (we hebben nog maar een week les en daarna toetsweek, dus alle projecten en deadlines zijn nu) en woensdag ben ik weer gaan schermen. Bij schermen is een meisje dat in Nederland heeft gewoond en een jongen die twee keer op vakantie in Amsterdam is geweest, dus dat is wel grappig. Vrijdag ben ik samen met Jessica en Erin naar de mall geweest en hebben we drie uur lang 'geshopt'. Ik heb een nieuwe spijkerbroek en een sjaal gekocht en in de food court zitten een aantal Chinese fastfood restaurants die gratis samples aanbieden als je langsloopt, dus daar zijn we ook nog even langsgeweest. 's Avonds zouden we misschien naar een feestje gaan, maar we waren alledrie zo moe van het slenteren door de mall dat we maar een film zijn gaan kijken.

Zo kabbelt het leven lekker voort, nog een week lessen en daarna toetsweek. Eigenlijk heb ik daar wel zin in, want ik heb alleen toetsen op donderdag (2) en vrijdag (1) en er zijn allemaal leuke activiteiten om te ontstressen. Zo is er een cake kick-off op zondagavond, komen er therapy dogs naar de universiteit (puppies die je dan mag knuffelen) en zijn er dingen als yoga en ontstressles. Overigens ga ik nog steeds elke week naar yoga en gaat het me steeds beter af, als ik terugkom kan ik wel gaan turnen met mijn flexibele lijf (dat is een grapje, ik ben niet zo goed in yoga).

Bijnamen tot nu toe:
- Roes (iedereen die mij voor het eerst ziet, denkt dat je mijn naam zo uitspreekt)
- Rose Rose (bij de creative writers is een andere Rose en dat is vrij verwarrend, dus zei iemand dat ik dan maar Rose Rose moest heten)
- Kanga (een tante van Tyler vond dat mijn naam op de Kangaroo uit Winnie the Pooh lijkt, dus werd het Kanga)
- Roo (de naam van die kangaroo)
- Flying Dutch girl (de coach na een van mijn fantastische duiken tijdens de training)
- Pancake (met ultimate frisbee vang ik de frisbee op de pannenkoekenmanier)

  • 02 December 2012 - 23:38

    Ans:

    Hoi Roos,
    Vanuit Nederland sterkte met je toetsen!
    Zoe houdt erg van spelletjes doen, dus die verheugt zich op je komst, is er tenminste iemand die met haar Regenwormen of Hippe kippen wil spelen, nu oma is vertrokken.
    Groetjes, Ans


  • 03 December 2012 - 22:13

    Esther:

    Puppies knuffelen in de toesteek? Ik ga eens met m'n mentor praten!
    Klinkt verder ook allemaal super leuk!
    Xxx esther

  • 04 December 2012 - 12:19

    Paulien:

    Ha Roes! (best leuk, zolang je hem niet hoeft uit te slapen!)
    't Is midden op de dag en bijna donker buiten met 'winterse neerslag". Wel mooi weer om toetsen te leren (of schijnt bij jou de zon?) Succes met je toetsen en geniet van het leuke vooruitzicht om naar Loes, Zach en de kids te gaan!
    Zoen Paulien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 37119

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: