Thanksgiving - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Blijf op de hoogte en volg Roos

25 November 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Na een autoritje van zes uur ben ik weer thuis. Lekker de verwarming aan, schoenen uit en een verslagje schrijven over een geweldige Thanksgiving Break. Zoals ik al eerder vertelde, mocht ik bij Tyler thuis Thanksgiving vieren. Tyler woont echter niet in de buurt, dus woensdagochtend vertrok ik met de trein naar Harrisburg om daar op de bus naar Pittsburgh te stappen (een reis van totaal 5 uur). Harrisburg is de hoofdstad van Pennsylvania en heeft een prachtig Capitol complex waar ik even heb rondgekeken voordat de bus zou vertrekken. De bus vertrok echter later dan gepland, maar gelukkig was Tyler's moeder heel flexibel en kwamen ze me gewoon ophalen in Pittsburgh. Na mijn busritje was het nog zo'n twee uur met de auto met onderweg een pitstop bij Sonic (een fastfoodketen waar je op de parkeerplaats bestelt via een intercom en daarna het eten naar je auto wordt gebracht) en Walmart (laatste Thanksgiving inkopen).

Rond een uur of elf kwamen we eindelijk aan bij Tyler's huis. Er omheen is echt helemaal niks en het is twintig minuten met de auto naar het dichtstbijzijnde dorp. 'Thuis' stonden Tyler's neef en een vriend op ons te wachten, omdat ze het wel heel interessant vonden dat ik uit Nederland kom. Na even te hebben gekletst en duidelijk te hebben gemaakt dat ik niet uit Denemarken kom, konden we eindelijk slapen.

Donderdag was Thanksgiving Day die begon met het kijken van de Macy's Parade in New York (wij keken die op televisie, maar de parade was in New York) en aardbeien als ontbijt (want ik mocht niet teveel eten, zodat ik met het 'dinner' meer kon eten). Rond een uur of twaalf vertrokken we naar Tyler's oma waar we ons eerste dinner hadden. Blijkbaar kwam niet iedereen op hetzelfde moment, want toen we kwamen waren er al een boel aan het eten en ook alweer weg. Het werd me duidelijk gemaakt dat ik van de stuffing af moest blijven omdat die niet lekker is, dus ik heb lekker kalkoen zonder stuffing gegeten. Ook heb ik kennis gemaakt met alle ooms, tantes, neefjes en nichtjes waarvan ik iedereen alweer vergeten ben. Na een uurtje en een bezoekje aan de koeien in de achtertuin gingen we naar ons tweede Thanksgiving dinner. Dit was in het dorp bij de andere opa en oma thuis en daar ging het meer zoals ik had verwacht. De hele familie kwam tegelijk en voor het eten gingen we allemaal in een kring en werd er gebeden. Het eten hier was overigens veel lekkerder dan bij het eerste dinner, maar ik had dus al best veel gegeten, dus ik kon niet zoveel meer op.

Na deze twee dinners zijn we terug gegaan en hebben we vooral veel televisie gekeken. Er was een serie over Amish mensen en dat was wel heel leuk, dus dat hebben we de hele middag gekeken. 's Avonds keken we Elf en zijn we lekker op tijd naar bed gegaan. De volgende morgen begon een beetje sloom, maar rond een uur of twaalf gingen we op pad. Tyler's ouders waren aan het werk en haar oudste zusje (14) was basketballen, dus we moesten oppassen op haar jongere zus (12) en broertje (7). Samen gingen we naar een meer waar zoveel vissen waren, dat je het water niet meer kon zien en die hebben we toen gevoerd. Daarna zijn we naar een andere oom en tante (volgens mij waren ze haar oom en tante) geweest en daar heb ik paardgereden. Nouja, eigenlijk zat ik op het paard en liep een van de nichtjes er naast om het paard de goede richting in te sturen, maar het was best wel leuk. 's Avonds gingen we naar een vriendin van Tyler voor een sleep-over. Er waren nog zo'n acht andere vriendinnen en ze waren allemaal prettig gestoord, maar het was wel leuk. Om middernacht zijn we nog naar Walmart gereden om ijsjes te kopen en dat was ook een ervaring op zich.

De volgende morgen gingen we alweer vroeg terug naar huis en hebben we lekker de hele dag niks gedaan, behalve televisie gekeken. Eind van de middag toen Tyler's moeder klaar was met werken zijn we gaan lasergamen en dat was ontzettend grappig. Ik bleek heel erg slecht te zijn, maar we hadden heel veel lol. Na het lasergamen gingen we uiteten bij een Mexicaans restaurant en 's avonds hebben we nog twee films gekeken.

Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Millersville. Na drie dagen samen met Tyler en haar knettergekke familie (ja, ze zijn allemaal prettig gestoord, vooral haar vader en jongere broertje, maar het was heel gezellig) was het tijd om weer naar huis te gaan. Bepakt met mijn nieuwe rugzak en een zak snoep uit de Mennonite winkel (de dichtsbijzijnde supermarkt wordt gerund door Mennonite, een soort Amish, google maar en alles is daar heel goedkoop, omdat ze producten die bijvoorbeeld ingedeukt zijn verkopen) vertrokken we vanuit een prachtig sneeuwlandschap naar Millersville. Een zes uur lange autorit, maar het was het zeker waard! Ik heb ontzettend genoten van deze korte vakantie, de sneeuw en Tyler's familie en ben klaar voor de laatste twee weken Fall semester.

  • 26 November 2012 - 17:18

    Paulien:

    Ha Roos!
    En nu moet de decembermaand nog beginnen. 't Is maar goed dat je geen aanleg hebt om dik te worden, anders kwam je vast tonnetje rond weer terug.....
    Groetjes Paulien

  • 26 November 2012 - 22:11

    Ans:

    Leuk Roos, om ook eens te zien hoe de gemiddelde Amerikaan leeft die echt op het platteland woont en vooral ook hoe groot de afstanden zijn.
    Geniet maar lekker van alles, we blijven je volgen, ook al is dat in het vervolg vanuit Nederland!
    Liefs Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 37106

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: