Cleveland, Tennessee - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Cleveland, Tennessee - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Cleveland, Tennessee

Blijf op de hoogte en volg Roos

16 December 2012 | Verenigde Staten, Cleveland

Afgelopen maandag was de laatste officiële lesdag, dinsdag en woensdag had ik vrij en donderdag en vrijdag mijn 'finals'. Vergeleken met het PCC was deze toetsweek een eitje, met maar drie toetsen en twee vrije dagen. Meer dan genoeg tijd voor leuke dingen dus!

Zo hadden we maandag avond een Christmas party met de Creative Writers. We hadden pizza, Oreo's, mandarijntjes en een hoop snoepjes. Ook deden we een 'White elephant gift exchange'. Een soort dobbelspel, maar dan niet met dobbelen. Mijn cadeautje was mijn laatste klompen sleutelhanger verpakt in mijn Wheat Thins box (dat zijn een soort crackertjes). Iedereen dacht dat er echte crackers in zaten, dus dat was een goed idee. Er waren vooral heel veel oude boeken verpakt in kranten (wat wil je, met de creative writers) en ik eindigde met een papegaaienhoed en een Poptarts (de eerste levensbehoefte van de Amerikaan). Ook hebben we hints gespeeld met als hoogtepunt Christian die een Furby uitbeelde, hilarisch.

Dinsdag een beetje gestudeerd en 's avonds een 'pizza-Guitar-Hero-party' in Kyleighs room omdat Pagan (haar kamergenootje) jarig was. Na dat 'feestje' ben ik 2 mile gaan rennen op de indoor track (19 rondjes, volgende keer ga ik weer buiten hardlopen) en hebben we nog gevoetbald. Woensdag was een hard-studeer-dag en ik heb een groot deel van de dag doorgebracht in ons studeerhok in de kelder. 's Avonds ging ik voor de laatste keer dit semester weer schermen en we hebben wat wedstrijdjes gedaan met als hoogtepunt een 15-13 winst! Was erg leuk om voor het eerst te winnen en met een goed gevoel ben ik weer gaan studeren.

Studeren was toch wel nodig, want ik had de volgende dag twee finals; international studies en calculus. Beide gingen volgens mij wel redelijk, dus ik verwacht wel dat ik deze twee gehaald heb. Vrijdagochtend was mijn laatste final voor scheikunde en daarna begon het grote voorbereiden. Ik heb mijn gehuurde boeken terug gestuurd, de laatste was gedaan en mijn tas ingepakt. Tussendoor hebben we ook nog drie uur lang gevolleybald voor de laatste keer dit jaar en is iedereen een beetje vertrokken. Gelukkig bleef Cassie nog, dus hebben we samen nog een film (Ratatouille) gekeken die avond. Daarna kwam Kyle (hij woont in een appartement off campus) ook nog en hebben we heerlijk gekletst.

Zaterdagochtend was het eindelijk zo ver: tijd voor mijn reisje naar Cleveland (TN)! Ik zou met de bus naar het station, dan met de trein naar NYC, met de subway en de bus naar La Guardia, met het vliegtuig naar Atlanta (GA) en dan met de shuttlebus naar Chattanooga waar ik werd opgehaald door Loes, een lange reis dus. Helaas kwam ik erachter dat de bus niet ging, maar gelukkig waren er twee Chileense jongens die dezelfde trein zouden nemen en door iemand anders werden gebracht, dus ik kon meerijden. Samen met hen ben ik dus naar het station gereden en hebben we de trein gepakt. We hebben ontzettend gezellig gekletst en gezeten, maar helaas moesten zij er in Philadelphia uit. Gelukkig zat er een hele aardige vrouw tegenover me, dus ik heb me goed vermaakt in de trein.

Aangekomen op Penn Station werd ik overspoeld door kerstmannen. Blijkbaar waren dat studenten die geld aan het ophalen waren, maar de hele stad liep er vol mee. In het metrostation stond ook een super leuk bandje te spelen, dus ik was helemaal gelukkig. Binnen een uurtje (subway en daarna de bus, waarin ik gratis mocht) stond ik al op het vliegveld, dus toen begon het lange wachten. Mijn vliegtuig ging om vijf uur en vertrok op tijd, we kwamen zelfs iets te vroeg aan in Atlanta. Daarna heb ik nog een uurtje moeten wachten op de shuttlebus naar Chattanooga, maar dat was geen probleem. Lekker voorin het busje naast een onverstaanbare chauffeur (ja, het accent is bar en boos in het zuiden) was het ritje goed te doen en in Chattanooga werd ik door Loes opgehaald.

Het regent pijpenstelen hier in Tennesse, maar het is super om hier te zijn. Vanochtend heb ik kennis gemaakt met de ouders van Zach (en de rest van de familie) en daarna hebben we even door Cleveland gereden. Nu gaan we geloof ik een brownie maken, dus ik heb het onwijs naar mijn zin! Lekker geen school, niet studeren en bij familie Kerst vieren en straks na 4 maanden mama en Bob weer zien, helemaal top dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Cleveland

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 37116

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: