Skyfall en visite - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Skyfall en visite - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Skyfall en visite

Blijf op de hoogte en volg Roos

11 November 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Gisteren eind van de middag kreeg ik bijzondere visite, helemaal vanuit Nederland (nouja, eigenlijk Tennessee). Mijn oom en tante hadden de moeite genomen om helemaal naar Millersville te komen om de campus te bekijken en even gezellig bij te praten in het enige restaurant van Millersville; Jack's. Vanmorgen rond een uur of elf hebben we gezellig een rondje over de campus gelopen en heb ik alles laten zien. Eindelijk kon ik de beelden laten zien die bij de verhalen horen en dat is ontzettend leuk. Na nog een gezellige lunch heb ik ze weer uitgezwaaid en nu heb ik even tijd om mijn weblog weer bij te werken.

Afgelopen week was een normale week, ik ben naar al mijn lessen geweest (ja, dat betekent dus vier keer in de week om 8 uur 's ochtends wiskunde), ik ben naar de creative writers geweest, ik heb gevolleybald en gebasketbald (en dat laatste gaat steeds beter) en huiswerk gedaan. Hoogtepuntje van deze week was het registeren voor mijn vakken om 7 uur 's ochtends afgelopen vrijdag. Na een beetje een gedoe sta ik voor de volgende vakken geregistreerd:
- General Psychology
- Introduction to the American Government
- Script Analysis
- Elementary Spanish
Nog geen scheikunde dus, maar dat komt nog wel. Ik ga namelijk ook Organic Chemistry 1 doen met een lab, maar dit is een tweedejaarsvak en ik kon me er nog niet voor registeren. Het vak wordt echter gegeven door mijn advisor, dus die kan mij wel in de klas krijgen, maar dat komt nog. Een gevarieerd vakkenpakket dus en geen lessen voor half tien, helemaal top!

Donderdagavond ben ik bij een science lecture geweest. Dit was eigenlijk een presentatie van een Harvard professor en zij vertelde onder andere over nanotechnologie en hoe dit het leven in onze wereld kan verbeteren. Heel interessant en ik had graag meer willen horen, maar ik had ook nog een basketbalwedstrijd die avond (die we verloren hebben, maar veel beter gespeeld dan de eerste wedstrijd).

Vrijdagavond ben ik met een groepje naar Skyfall geweest, de nieuwe James Bond, en dat is echt een aanrader! Super gave actiefilm en ook een goede verhaallijn. Ik heb ook twee nieuwe posters van Skyfall, dus die hangen nu aan de muur, weer een beetje extra versiering.

De zaterdag was een gewone zaterdag, lekker rustig ontbeten, beetje huiswerk, zelfs hard gelopen en rond een uur of vijf dus gezellig met de visite gegeten. 's Avonds nog naar The Campaign geweest hier op campus en daarna nog een kerstfilm gekeken met Erin, super grappig. Vanmiddag gaan we oefenen voor een flashmob met het hockeyteam, daarna ga ik misschien (eindelijk) weer eens naar yoga en vanavond heb ik twee basketbalwedstrijden. Genoeg te doen dus!

Wil je ook zo'n geweldig exclusieve rondleiding op de campus van Millersville University? Je bent meer dan welkom! Vooraf wel even bellen/mailen :) Tot later!

  • 13 November 2012 - 03:46

    Ans En Andre:

    Lieve Roos,
    Het was inderdaad een heel leuke en gezellige ontmoeting. We hebben genoten van je verhalen en natuurlijk van je rondleiding. We kunnen hem aanbevelen! De omgeving van de universiteit is echt leuk en de zwanen geven er een romantisch tintje aan.
    Jack's was ook niet verkeerd.
    Het prachtige weer droeg ook bij aan de feestvreugde en we hopen dat je de warme sokken en gekke broek niet al te veel nodig hebt!
    Groetjes Andre en Ans

  • 13 November 2012 - 15:01

    Opa Koopman:

    Hoi lieve Roos,
    Elke week opnieuw sta ik weer verbaasd over wat je allemaal doet,naast je studie. Leuk dat Ans en Andre bij je op bezoek geweest zijn. Ik hou me alvast aanbevolen voor een rondleiding in februari a.s.
    Fijn ook dat je zoveel aan leuke sporten kunt doen en je vrije tijd zo gevarieerd kunt doorbrengen.
    Geniet ervan - ik lees je berichten met veel plezier en bewondering.
    Dikke kus en groetjes van opa

  • 18 November 2012 - 21:39

    Lotte:

    Ein-de-lijk tijd om er even lekker voor te gaan zitten en je verslagen te lezen! Heerlijk!
    Ik liep er maar 2 achter dus dat viel best mee, haha. Snel door naar de volgende!
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 37081

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: