Hershey's Park - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Hershey's Park - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Hershey's Park

Blijf op de hoogte en volg Roos

05 November 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Niet zondagochtend, maar zondagavond een nieuw berichtje. Waarom? Vandaag ben ik naar Hershey's Park geweest, een pretpark opgericht door meneer Hershey, tevens de baas van het welbekende chocolademerk Hershey. In het pretpark zijn ontzettend veel achtbanen, maar omdat ik een schijtluis ben, ben ik niet in alle achtbanen geweest. Wel zijn we in drie verschillende houten achtbanen geweest en een 'gewone' die over de kop ging. Super gaaf en onwijs veel lol gehad. Een andere leuke attractie was een soort treintje (voor de Eftelingliefhebber, Carnaval Festival) door de 'chocoladefabriek'. Ze hadden alles nagemaakt en onder begeleiding van een leuk muziekje werd uitgelegd hoe de chocolade wordt gemaakt. Aan het einde kregen we een 'gratis' sample, een zakje chocolade en ik kreeg er (uiteraard) twee. Dit ritje hebben we twee keer gedaan, vanwege de gratis chocolade, haha.

Vandaag was dus ontzettend tof, maar er is meer gebeurd sinds Sandy vertrokken is. Zo ben ik weer wezen schermen, heb ik gebasketbald (ik zit in een recreatief basketbalteam en heb over een uurtje mijn eerste wedstrijd) en ben ik vrijdag naar een 'poetry reading' geweest. De reading was in downtown Lancaster en samen met wat mensen van de Creative Writers zijn we daar heen geweest. Heel veel leuke gedichten en proza, zelf heb ik niet voorgedragen, maar het motiveerde me wel om wat meer Engels te schrijven (zeker na de opmerking van Tyler, de 'baas' van de creative writers: 'next time you should read too, you're my favorite poet now') dus dat was heel leuk. Na de poetry reading heb ik nog een film gekeken en samen met wat mensen uit de dorm tot diep in de nacht Quelf gespeeld.

Gisteren was een 'sportief'' dagje. 's Middags heb ik samen met Tyler (Thanksgiving-Tyler, ik ken nu zoveel Tyler's dat ik misschien onderscheid moet maken, maar ik ga met deze Tyler mee naar huis voor Thanksgiving) football gekeken tot na de marching band, omdat het ontzettend koud is en het football team ontzettend aan het verliezen was. 's Avonds ben ik met Erin (Erin is net zo lang als ik en blond en heel aardig), Jessica (Erin's roommate) en nog wat anderen naar een ice hockey game geweest van het Millersville team. Ice hockey is echt geweldig om naar te kijken en ik heb ontzettend genoten (plus, Millersville heeft flink gewonnen). Daarna gingen we naar de Bourne Legacy en dat is de meest verwarrende film ooit. Na de film was het tijd voor een workout en we hebben tot 2 uur 's nachts Wii Bowling en Golf gespeeld op Kyleigh's nieuwe Wii.

Overigens ging de klok een uurtje terug om twee uur (let op, tijdsverschil is dus weer 6 uur), dus dat betekende een uurtje langer slaap voordat we naar Hershey's Park vertrokken. Nu ben ik ontzettend moe en moet ik me eigenlijk verkleden voor basketball, maar ik wil toch nog even wat opvallende dingen noemen.

Opvallend:
- Schoolbussen moeten volledig tot stilstand komen en de deur open doen voordat ze over het spoor rijden (ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven in een gele schoolbus gezeten)
- Best wel veel Amerikanen hebben smetvrees
- In een van de achtbanen zat een vrouw, die niet in het stoeltje paste en er dus werd uitgezet
- Echt iedereen gaat naar de kerk op zondagochtend, no matter what
- Blijkbaar is een Nederlands accent ontzettend 'cool'
- De airco heeft ook een verwarmingsfunctie, maar die stinkt heel erg
- 's Ochtends om half acht is er op de radio een show waarin ze mensen in de maling nemen via de telefoon en daarvoor blijf ik graag een paar minuten langer op het toilet

Tot later!

  • 05 November 2012 - 04:22

    Rianne:

    Hey Roos,
    Ik vind het ontzettend leuk om je blogs te lezen, het klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt en ontzettend veel beleefd :) Geniet ervan! xx

  • 05 November 2012 - 11:12

    Paulien:

    En weer zo'n leuk bericht! We lezen ze met veel plezier. Je leven in Millersville lijkt 1 grote symbolische 8-baan. Geniet maar lekker verder. Hier alles best. Zo langamerhand beginnen we weer te denken aan "lootjes trekken" voor de Sint. Ga jij dat daar ook nog introduceren? Met prachtige sinterklaasgedichten bij de creative writers? Overigens hebben we een nieuw mailadres: frits.paulien@solcon.nl.
    Daag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 37112

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: