Oppasvissen - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Oppasvissen - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Oppasvissen

Blijf op de hoogte en volg Roos

07 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Het is fallbreak en dat betekent dat alle studenten hun kamer uitgezet worden en naar huis gaan. Behalve de internationals en de athletes en laat ik nou net in beide categorieën vallen. De meeste internationals zijn echter vertrokken naar een plezierige bestemming (op twee Franse meisjes na), maar ik ben nog steeds hier. Vandaag hadden we namelijk een (uit)wedstrijd, maandag hebben we weer training en dinsdag nog een wedstrijd. Vandaag hebben we overigens met 4-3 in de verlenging gewonnen (en ik heb heel goed aangemoedigd, zelfs toen we twee eigen goals maakten en van een 3-1 voorsprong naar een 3-3 stand gingen).

Afgelopen week heb ik optimaal genoten van mijn nieuwe kamer en kamergenootje. Zo heb ik maandagavond niks ondernomen, maar heb ik lekker de hele avond lopen niksen aan mijn nieuwe bureautje en heb ik woensdagavond de hele avond NCIS gekeken samen met Victoria (er is een kanaal waar ze vrijwel elke dag de hele dag NCIS uitzenden, dus dat is ons favoriete kanaal geworden).

Uiteraard ben ik deze week ook naar de creative writers geweest en daar heb ik zelfs mijn eerste (Engelse) stukje proza voorgedragen. Het ging over peanutbutter-jelly sandwiches en de rest van de meeting ging het nergens anders meer over, dus mijn voordracht was geslaagd. Na de meeting hebben we nog even in de Sugar Bowl (een snackbar hier op campus) gezeten en daarna heeft Cody me terug naar mijn dorm gebracht (hij woont in dezelfde dorm, dus eigenlijk gingen we allebei gewoon terug, maar goed).

Woensdagochtend had ik weer een heerlijke 7am freshman-athlete bijeenkomst. Dit keer werden we voorgelicht over sexual harrassment, maar dit praatje heb ik al drie keer gehad met oriëntatie, dus dat viel niet echt in de smaak. 's Middags was onze 'pink game'. We speelden in roze, om aandacht te vragen voor borstkanker en dat is aardig gelukt met onze felroze sokken en overwinning in de verlenging (1-0). Ik geloof dat ik 's avonds nog naar een voetbalwedstrijd ben wezen kijken, maar dat kan ook donderdag zijn geweest, voordat ik weer ging volleyballen.

Overigens ben ik niet alleen aan het volleyballen of hockeyen, ik studeer ook heel hard. Zo had ik maandag een studiesessie met een klasgenootje van International Studies en heb ik donderdag gebruik gemaakt van de studieruimte om een samenvatting voor English Composition te schrijven. Woensdag (de dag na fallbreak) heb ik mijn test voor International Studies en dat is denk ik de eerste waar ik wel echt voor moet studeren, dus dat gaat morgen gebeuren.

Nu een verklaring voor de titel. Vorige week was ik niet de enige die een goudvis gewonnen had en een aantal van mijn volleybalvrienden hadden ook een vis gewonnen. En die vis moest mee naar huis, maar dat is nogal een gedoe, dus heb ik de taak op me genomen om voor hun vissen te zorgen. Dit betekent dat ik naast Ronald (mijn eigen goudvis) vier oppasvissen heb. Erg leuk gezelschap is het niet, maar nu heb ik tenminste iets om naar te kijken. Dinsdag komen de meesten weer terug, dus vanaf dan gaat het 'normale' leven weer verder. En ach, een dagje rust kan ook geen kwaad (bovendien is er een tv-kanaal dat de hele dag disneyfilms uitzendt, dus ik kom morgen mijn zondag wel door.).

Opvallend:
- Veel studenten lopen rond met een potlood achter hun oor (jongens) of in hun haar (meisjes)
- Pennsylvania is heel erg boers
- Tijdens fallbreak is echt alles dicht op de campus
- UNO kaarten zien er anders uit dan in Nederland
- Er is hier geen riool, dus als het hard regent, worden de straten rivieren
- Niemand is voorbereid op veel regen, dus iedereen koopt pas een paraplu als het regent (inclusief mijzelf)
- Het enige wat iedereen heeft voor als het regent, zijn plastic regenlaarzen
- De Twix en KitKat smaken hier anders dan in Nederland
- Een jongen uit mijn dorm speelt de piraat-mascotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 37081

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: