103 Diehm Hall - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu 103 Diehm Hall - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

103 Diehm Hall

Blijf op de hoogte en volg Roos

01 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Ik ben verhuisd. Naar drie deuren verderop. Waarom? Omdat Hope en ik toch wel heel erg verschillend bleken te zijn. Drie deuren verderop woont Victoria, een meisje dat iets eerder naar bed gaat dan Hope en die (naar alle waarschijnlijkheid) iets minder luidruchtig is. Dus vandaar dat ik nu in 103 Diehm Hall woon en vandaar dat alle post voortaan naar 103 Diehm Hall moet in plaats van 109 (maar Hope weet toch niet hoe ons postvakje opengaat, dus ik kan best stiekem nog even mijn oude postvakje gebruiken).

De afgelopen week is er veel gebeurd en het begon allemaal met een potje volleybal op de zondagavond. Een potje volleybal met honors studenten van de tweede verdieping. En na drie uur volleyballen kwam ik erachter dat het ontzettend leuke mensen zijn die ik vast nog veel zal tegenkomen. Ik heb niet alleen gevolleybald, maar uiteraard ook getraind en wedstrijden gespeeld (nouja, ik heb niet gespeeld, ik heb aangemoedigd, maar ik was er wel elke keer bij). Dinsdag was echter een vrije dag, dus dat moest gevierd worden. Samen met Tyler heb ik een bezoekje gebracht aan de ropes course. De ropes course is een stukje bos waar onder andere een klimmuur en een tokkelbaan zijn aangelegd. Samen met Tyler ben ik naar boven geklommen op de muur en daarna naar beneden gegaan via de tokkelbaan. Echt ontzettend leuk en best bijzonder dat dit gewoon, op een doordeweekse schooldag vlakbij kan. Zeker voor herhaling vatbaar!

Zoals gezegd was ook het potje volleybal voor herhaling vatbaar, dus op woensdagavond stond ik na mijn hockeytraining weer lekker in de sporthal. In de sporthal leerde ik Erin kennen, zij is net zo lang en net zo blond als ik en ontzettend aardig.

Normaal gesproken ga ik op vrijdag naar al mijn lessen, maar deze week stapte ik na mijn 8am calculus class op de bus naar Mansfield voor een uitwedstrijd op een prachtig grasveld. Ik heb genoten van de warmingup en heb mijn uitrusting in modder gehuld, dus mijn legguards zijn nu mooi bruin. Mansfield ligt in de bergen op een prachtige locatie, dus tijdens de wedstrijd dwaalde mijn blik soms af naar het geweldige uitzicht. Rond 11 uur waren we terug op de campus, toen ik terugkwam in mijn dorm was er een groep Rapunzel aan het kijken, dus daar heb ik nog even van genoten voordat ik mijn bed indook.

Zaterdag hadden we weer een uitwedstrijd, iets dichterbij dan de 3,5 uur naar Mansfield. Binnen 2 uur waren we in Shippensburg en waren we klaar voor de wedstrijd. Helaas verloren we dankzij een eigen doelpunt en een strafbal met 2-0. We waren op tijd terug, dus ik had de hele avond nog voor me. Deze avond heb ik samen met Erin Moulin Rouge gekeken in onze recreation room en daarna ben ik met een grotere groep naar Spiderman 3 geweest. Hier in Amerika is het gewoon om rond middernacht alvast te ontbijten, dus na de film hebben we een 'midnight breakfast' in de dining hall gedaan. Toen we terugkwamen in onze dorm besloten we een potje Quelf te spelen (een maf bordspel met opdrachten als 'doe alsof je een cowboy bent die op de rug van een gestrande walvis rijdt' en rare vragen als 'hoeveel vingers heb je in totaal?') en daarna ben ik toch maar mijn bed ingedoken.

Zondagochtend zou zondagochtend niet zijn als Hope niet naar de kerk ging, dus ik was al vroeg op. Geen probleem, er lag een berg wasgoed en huiswerk op me te wachten, dus die heb ik (deels) weggewerkt. Ergens in de middag kwam de verlossende sleutel mijn kamer ingedragen en ben ik (samen met Erin) gaan verhuizen. Na de verhuizing heb ik met Tyler gegeten en ben ik naar yogales geweest. Bovendien was er een 'carnaval' in onze dorm, waarbij je spelletjes kon doen en prijsjes kon winnen. Ik heb een pompoen beschilderd en een goudvis gewonnen. De goudvis zwemt op het moment rond in een geleende vaas, dus ik moet binnenkort nog wat inkopen doen om ook mijn nieuwe kamergenootje een beetje op zijn gemak te laten voelen.

Afgelopen week was een heerlijke week (afgezien van wat kleine Hope-probleempjes rondom haar verjaardag), ik zit nu lekker aan mijn nieuwe bureautje (overigens, ik heb nu de andere kant van de kamer, dus alles is in spiegelbeeld) naar mijn goudvis te kijken en ik ga straks nog maar wat huiswerk doen. Komend weekend is het fallbreak, dus dan gaat iedereen naar huis, behalve de sporters. Ik zal dan vrijwel de hele dorm voor mij alleen hebben, maar gelukkig is er veel.. Jawel, hockey.

Opvallend:
- Voor elke wedstrijd schrijven we iets op elkaars arm, zoals 'fight' of 'believe'
- We dragen elke wedstrijd gekleurde haarbandjes
- Ik heb voor het eerst sinds heel veel jaar weer vlechtjes in mijn haar gehad
- Iedereen heeft Halloween versieringen
- Er zijn nog steeds heel veel agressieve eekhoorns
- Iedereen eet nog steeds heel veel pindakaas

  • 01 Oktober 2012 - 04:18

    Andre:

    Dag Roos,

    Je schrijft heel leuk vind ik.
    Die dorm probleempjes her inner ik me van Loes, die heeft dat oak allemaal beliefs en geloof me, Je vindt je draai wel hoor.
    Nooit gedacht dat we via dit medium zouden communiceren hè maar wel leuk vind ik alhoewel ik nog steeds niet echt in alle ins en outs ben dooorgevoerd .
    Dat komt nog wel hoop ik , dus dit is training.
    Zo, en nu een glaasje wijn.
    Tot later Roos.

    Andre

  • 02 Oktober 2012 - 08:22

    Iris Van Beers:

    Hey Roos! Ik heb even een aantal van je stukjes gelezen, het klinkt echt superleuk! Echt een Univeristy leven, zoals je dat ook ziet in films! Voor de schoolkrant dachten Demi en ik trouwens dat het misschien wel leuk zou zijn als jij een stukje schrijft, of misschien wel een vast column als je wil! En natuurlijk sturen we de online versie dan ook op, zodat je hem kunt blijven lezen!

    Dus zou jij mij misschien willen mailen wat je hier van zou vinden, dat zou ik erg leuk vinden =D

    xIris
    (iris1012@live.nl / schoolkrantab@hotmail.com)

  • 02 Oktober 2012 - 11:31

    Paulien:

    Ha die Roos
    Verhuisd! Handig wanneer je dat in dezelfde gang kunt doen. Groot gelijk wanneer ik dat zo inschat met Hope. Hope(lijk) levert het je wat meer rust (kun je wel gebruiken met al jou intensieve sport-activiteiten) en gezelligheid. Alle goeds hé!
    Groetjes Paulien

  • 03 Oktober 2012 - 03:09

    Loes:

    Hoi roos,
    Ik beloof echt dat we bij ons thuis geen midnight breakfasts eten hoor...dat is een amerikaanse college-student traditie.
    Groetjes,
    Loes

  • 06 Oktober 2012 - 10:03

    G.Koopman:

    Hoi lieve Roos, Wat een tempo, wat een variatie in activiteiten, geweldig. Ik kan het nauwelijks allemaal volgen maar voor jou lijkt geen zee te hoog. Neem wel op tijd je rust hoor! Wat leuk dat je zoveel vriendinnen heb, doe ze allemaal maar de groeten van mij. Wat ik ook erg leuk vond, dat ik je laatst via Esthers modern communicatiemiddel even heb kunnen spreken. Goed hoor dat je verhuisd benr - je bent nu vast wel lekker op je stek. Ik wens je nog heel veel succes met je studie, je sport(en) en veel plezier in je bvrije tijd. Zelf wacht ik nu op een oproep voor een (ongevaarlijke) operatie. Voor de rest gaat het goed. Gister was 52 jaar geleden onze trouwdag. Toch ook weer bijzonder.Ik ben weer begonnen met tennissen wat andere activiteiten. Nou Roos - het is een genoegen steeds je nieuws uit Muillersville te kunnen lezen. Bedant en tot een volgende keer. Kus sry, dikke kus van Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 37098

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: