Let's go Marauders! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Let's go Marauders! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Let's go Marauders!

Blijf op de hoogte en volg Roos

14 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Een week geleden was ik ongeveer de enige in mijn dorm. Sinds woensdag is iedereen gelukkig weer terug en kon het normale leven weer beginnen. Dit normale leven begon echter niet voordat we een uitwedstrijd tegen Bloomsburg hadden, een team waar we sinds 22 jaar nog niet van gewonnen hadden. Maar dit jaar zorgden we voor een stunt, door met 1-0 in de verlenging te winnen en dat leverde ons een positie in de top 3 op.

Deze overwinning leverde ons op woensdag een vrije dag op (geen training) dus dat was een lekker rustig dagje. Een beetje huiswerk, beetje televisie kijken en een beetje bijkletsen met wat vrienden. Donderdag echter gingen we er weer volle bak tegenaan, maar dat weerhield me er niet van om 's avonds nog een potje volleybal te spelen.

Vrijdag hadden we een vroege training dus dat gaf me de gelegenheid om 's avonds iets totaal anders te gaan doen. En met iets totaal anders, bedoel ik natuurlijk schermen. Mijn kamergenootje (Victoria) gaat elke week naar de schermclub en ik besloot deze week mee te gaan. Het is ontzettend gaaf om met een floret (ik koos de floret, omdat deze het lichtst is) in je hand rond te lopen en om dan later iemand ook echt neer te steken is helemaal gaaf (geen zorgen, we dragen allemaal een plastic beschermer op onze borst en je mag dan ook alleen maar op de borst steken). Hopelijk kan ik volgende week weer!

Dit weekend was het homecoming, de laatste thuiswedstrijd van het footballteam. Bovendien komen er allemaal alumni naar Millersville en is er een enorme parade. Van de parade heb ik echter niet veel kunnen zien, na het pancake breakfast van het lacrosseteam moesten we namelijk verzamelen voor onze eigen wedstrijd. We speelden tegen West Chester en als we zouden winnen, konden we de eerste plaats overnemen. Dit ging echter minder makkelijk dan gehoopt en na de eerste helft keken we tegen een 2-0 achterstand aan. Deze score bleef op het scorebord tot het einde van de wedstrijd, dus die eerste plaats konden we wel vergeten. Na de wedstrijd was onze laatste tailgate, dit is eigenlijk een soort picknick waarbij alle ouders iets lekkers maken en daarna dus met ons komen opeten. Gelukkig had niet iedereen zijn ouders mee en zijn de meeste ouders hartstikke aardig.

Omdat het homecoming was en ik eindelijk weer een footballwedstrijd kon zien, ben ik na de tailgate met Katie naar de footballwedstrijd gegaan. Ik begrijp het spelletje steeds beter en het was erg spannend. Bovendien hebben we (eindelijk) weer gewonnen! 's Avonds heb ik ook mijn eerste potje American football gespeeld tot het te donker werd en daarna speelden we ultimate frisbee met een lichtgevende frisbee, echt onwijs leuk. Later hebben we nog een film gekeken en een beetje gekletst en YouTube filmpjes gespeeld totdat iedereen in slaap viel.

Vandaag heb ik weer training (dinsdag spelen we een wedstrijd in New York en het schijnt dat je vanaf het veld het vrijheidsbeeld kunt zien) en ga ik (zoals het er nu voorstaat) weer naar yogales. Vanavond spelen wat vrienden uit de dorm hun eerste volleybalwedstrijd, dus daar ga ik ook nog even heen en dan is de dag alweer voorbij.

Het leven hier wordt steeds leuker en ik kijk uit naar het einde van het hockeyseizoen, omdat ik dan eindelijk tijd heb voor uitstapjes in de weekends. Onder andere op de planning staan Hershey's Park (pretpark), King of Prussia (mega shoppingmall), Philadelphia en New York (de universiteit gaat een tripje naar New York organiseren). Onwijs veel zin in dus!

  • 14 Oktober 2012 - 17:03

    Martina:

    Hey Roos!
    Wat goed om te horen dat je t daar zo leuk hebt!
    Al plaats ik niet altijd een reactie, ik blijf je verslagen lezen!
    Veel plezier daar!
    X Mar

  • 15 Oktober 2012 - 00:43

    Dewi:

    Jeetje Roos kan je nog meer sporten?? Trouwens nog vissen omgebracht de laatste tijd?

  • 16 Oktober 2012 - 14:10

    Paulien:

    Wat zul jij een conditie hebben Roos!! Daar kan ik jaloers op zijn, zeker nu ik al 2 maanden kinkhoest heb en tijdens de hoestbuien echt naar lucht snak. Verder alles best. Volgende week gaan we een paar dagen naar Duitsland om te wandelen. Zin in. Geniet verder. We zien al weer uit naar je volgende bericht.
    Groetjes Paulien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 37108

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: