Division II Scholar of Distinction - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Division II Scholar of Distinction - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Division II Scholar of Distinction

Blijf op de hoogte en volg Roos

10 Maart 2013 | Verenigde Staten, Millersville

We weten natuurlijk al dat ik vorig semester een mooie 'cijfer'lijst heb gehaald, maar afgelopen week ben ik daar nog extra voor beloond. Blijkbaar zijn er voor sportteams niet alleen prijzen voor de sportprestatie, maar ook voor academische prestaties. Zo bleek afgelopen maandag dat ik deel uit maak van de 'Gladiator Academic Squad' samen met 11 van mijn teamgenootjes. Hier zit je bij als je een GPA van 3.30 of hoger hebt (gemiddelde eindcijfer van het semester) en in een universiteitshockeyteam zit. Twee dagen later stond mijn foto levensgroot op de Millersville Athletics pagina; samen met een teamgenootje was ik ook nog eens uitgekozen voor de 'Scholar of Distinction Award'. Dit is een award voor athletes met een GPA hoger dan 3.90 (en laat mijn GPA nou net 3.94 zijn). Dus dat is wel tof, dat mijn academische 'prestaties' hier een beetje gewaardeerd worden (nu nog een basisplaats in het team en ik ben binnen).

Verder was deze week niet al te druk. Maandag hadden we weer een volleybalwedstrijd en helaas, weer verloren. We kunnen geen kans meer maken op de volgende ronde, dus ik geloof dat we nog maar 1 of 2 wedstrijden hebben. Dinsdag ben ik weer naar de sportschool geweest (normaal ga ik altijd met Kyleigh, maar die kon deze week niet) om spierballen te kweken en uiteraard heb ik ook nog even hardgelopen. Lekker een mile gerend binnen een prima tijd, dus dat voelde wel goed.

Woensdag was weer een sportief dagje, lekker gehockeyd en 's avonds naar schermen geweest, helemaal top. De volgende avond had ik gelukkig even tijd om de uitslag van Wie Is De Mol? te kijken (waar ik natuurlijk helemaal naast zat) voordat we met z'n allen bij het andere volleyballteam uit de dorm gingen kijken (die doen het iets beter dan wij, ze hadden weer gewonnen). Vrijdag na drie lesjes was het eindelijk weekend. Lekker geluncht, daarna lekker naar de gym (dit keer wel met Kyleigh), gevolleybald en 's avonds klaargemaakt voor het Marauder Ball! Het was een soort schoolfeest en we zouden ons deftig aankleden. Ik dus mijn jurk aan en Lindsey had mijn haar heel gaaf gekruld (mag ze vaker doen). Toen zijn we rond half negen daarheen gelopen en hebben we lekker een paar uurtjes gedanst, super leuk!

Zaterdagochtend vroeg zou Victoria naar huis gaan, dus om half negen was ik klaarwakker omdat ze haar spullen aan het inpakken was. In mijn frustratie ben ik naar de track gelopen (het was prachtig weer) en heb ik lekker hardgelopen, goed begin van de ochtend dus. Daarna lekker ontbeten, goed huiswerk gedaan en 's middags buiten op het gras frisbee gespeeld, gevolleybald en lekker een smoothie gedronken. 's Avonds moest ik naar Proof (een theaterstuk) voor mijn script analysis klas, maar gelukkig gingen Emily en Lindsey ook, dus was ik niet alleen. Het was echt een super goed stuk en omdat we zo dichtbij zaten (klein theater, eerste rij) was het af en toe best wel intens. Erg de moeite waard dus, maar helaas moet ik er nu wel een essay over schrijven. Na de show hebben we lekker een Disney film gekeken en ben ik mijn bed ingedoken.

Vandaag werd ik verward wakker. De magnetron klok ze dat heti 9.15 was, mijn mobiel en iPod zeiden 10.15. Even een berichtje naar Nederland gestuurd en nu weet ik het zeker, we hebben hier al zomertijd! Ja, best wel snel, maar misschien helpt het, want vandaag schijnt het weer prachtig weer te worden, net als gisteren. Ik heb dus een uur minder vandaag en dat betekent hard aan het huiswerk, naar yoga en een volleybalwedstrijd allemaal een uur later. Maar eerst lekker ontbijten!

Hier kun je het artikel vinden over mijn 'award': http://www.millersvilleathletics.com/news/2013/3/6/FH_0306130126.aspx?path=fhockey

  • 10 Maart 2013 - 19:42

    Paulien:

    Jeetje Roos, wat zet jij toch een prestaties neer. Hulde!
    xx Paulien

  • 11 Maart 2013 - 13:42

    Ans:

    Hoi,
    Wat leuk Roos, een Award. Goed hoor om een 3.94 te scoren als buitenlandse student. Pet af.
    Ik hoop dat de zomertijd voor jullie betekent dat het ook beetje zomer wordt daar, zeker nu wij hier weer met de dikke trui en bontlaarzen aan zitten. Behalve kou is hier verder alles prima
    Groetjes
    Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 37120

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: