Ik mag nu echt - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Ik mag nu echt - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Ik mag nu echt

Door: Roos Bulthuis

Blijf op de hoogte en volg Roos

20 Juli 2012 | Nederland, Alkmaar

Eindelijk, het is zover. Ik mag nu echt naar Amerika. Gisteren ben ik op het consulaat geweest (anderhalf uur lang gewacht), moest ik mijn paspoort afgeven en drie vragen beantwoorden (voor hoe lang ga je naar Amerika, waarom heb je voor Millersville University gekozen en hoe ga je het betalen?). Tijdens dat wachten raakte ik in gesprek met een meisje dat gaat studeren in Maine (met een hockeybeurs) en dat leverde een interessant gesprek op (Zij: 'Hoe ga jij dat doen met je telefoon abonnement? Gewoon stopzetten?' Ik: 'Ik heb geen abonnement, ik heb gewoon prepaid.' Zij: 'Heb je geen smartphone? Jij komt echt uit het jaar nul!' ). Het zou drie werkdagen duren voordat mijn visum gereed zou zijn en op de (aangetekende) post naar huis gestuurd zou worden. Wonder boven wonder lag er zojuist een bekende envelop (ik had zelf het adres erop geschreven) op mij te wachten na mijn werk.

En wauw, wat is zo'n visum gaaf. Heel deftig in mijn paspoort geplakt. En nog deftiger, ze hebben al mijn papieren aan mijn paspoort geniet. Heel handig, hum.

In ieder geval, het is nog vijfentwintig dagen. Nog 10 keer werken bij de Vezet en nog zes hockeytrainingen. Ik besef wel wat een geluksvogel ik ben, een beetje decadent is het toch wel, dat studeren in Amerika (daar kwam ik zeker achter na mijn gesprek bij het consulaat met mijn collegastudent). Een paar dagen geleden ontving ik overigens de vakken waar ik het eerste semester voor sta ingeschreven: Academic Writing, Introductory Chemistry, Freshman Seminar, Precalculus, Principles of Microeconomics en Freshman Athlete. Die eerste drie zijn prima, het laatste is een huiswerkuur, van wat ik heb begrepen (ja, ik ben daar een topsporter en ik word daarom verplicht om huiswerk te maken, want schoolwerk mag niet onder hockey lijden ofzo). Precalculus is een basis van de basis van de basiswiskundevak. Dat wil ik graag inwisselen, want die basis is er op het VWO al ingestampt. Principles of Microeconomics spreekt voor zich en degenen die mij een beetje kennen, zullen weten dat dit niet echt mijn ding is. In plaats daarvan wil ik graag First Aid & CPR gaan doen, maar of dat kan zal pas in Amerika blijken.

Nog even hard bikkelen in de groentefabriek en dan mijn koffers inpakken (over dat avontuur later meer).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 37121

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: