Zomerse dagen - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Zomerse dagen - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Zomerse dagen

Blijf op de hoogte en volg Roos

14 April 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Met een heerlijke week achter de rug en een lekker ontbijt achter de kiezen zit ik weer aan mijn bureautje op een 'gewone' zondagochtend. Laat ik beginnen bij maandag, dat was namelijk de eerste dag dat het buiten als zomer voelde.

Na een bezoekje aan mijn American Government professor voor wat vragen over de toets, hoefde ik niet te trainen, dus ben ik lekker buiten gaan zitten met een stapeltje huiswerk. Niet lang daarna kwam een groepje mij vergezellen en hebben ze me overgehaald om toch ook even mee te doen met beachvolleyball, dus ik heb mijn huiswerk gelaten voor wat het was en heerlijk in het warme zand gevolleybald.

Dinsdag was niet anders, ik begon met mijn studieboeken in mijn kamer (woensdag had ik mijn American Government toets), maar na een uurtje naar buiten staren was ik het zat en ben ik lekker op een kleedje in het gras gaan zitten met mijn boeken en een hoop vrienden om me heen. Heerlijk om lekker te genieten van het zonnetje en 30 graden (oké, misschien 28-29 graden Celsius). Ook nu lekker gevolleybald en samen gegeten in de Upper Deck. 's Avonds ben ik echter niet echt meer in de boeken gedoken, want Paul deed mee met Mr Millersville. Dat is een soort Miss World verkiezing, maar dan voor de mannelijke studenten die elk hun organisatie vertegenwoordigden (Paul vertegenwoordigde de Honors College). Het was een geweldige show en we hebben ontzettend genoten van Paul zijn sexy saxophone act. Helaas heeft hij niet gewonnen, maar we hebben wel erg genoten.

Woensdag was het weer precies als de dagen ervoor, dus het was lekker zweten op het hockeyveld. Na de hockey heb ik flink had aan psychologie gewerkt en ben ik eindelijk weer bij met alle hoofdstukken. 's Avonds ging het flink hard stormen, dus de volgende ochtend was het weer een beetje afgekoeld (tot een graad of 22). Twee lessen, een beetje huiswerk en lekker buiten luieren. 's Avonds nog mijn scheikundelab, wat toch wel het (nerd-)hoogtepunt van de dag was. We moesten eerst een alcoholdistillatie doen en daarna mochten we voor het eerst een IR-spectroscopy doen, waarmee je kunt aantonen welke functiegroepen er in onze stof zat. Onze distillatie was perfect, dus de IR was helemaal goed gelukt, wat best wel tof was.

De volgende ochtend, tijdens Spaans, kregen we een niet zo leuk bericht. Kevin Chavez, een klasgenoot, was (op mysterieuze wijze) overleden. Het was best wel even schrikken, ondanks dat ik hem niet echt kende, vooral omdat de professor er best wel door aangeslagen was. Hier het nieuwsbericht: http://lancasteronline.com/article/local/835840_Hempfield-grad-whose-body-was-found-in-road-described-as--good-student--at-Millersville.html

's Middags had ik nog hockeytraining en daarna heb ik mijn spullen gepakt, want ik ging met Kyleigh mee naar haar huis voor een dagje Hershey Park! Die vrijdagavond gingen we eerst pizza en ijs eten (verassing!) en daarna naar de bioscoop om The Wizard of Oz te kijken, echt een super gave film. De volgende ochtend zijn we rond een uur of twaalf naar Hershey Park gereden en hebben we lekker een paar uurtjes gepretparkt.

We zijn in een aantal achtbanen geweest (waarvan een me een beetje misselijk maakte), naar de dierentuin (zodat ik kon bijkomen van de achtbanen), in antieke autootjes, en de botsautootjes. Kyleigh en haar broer (die ook mee was) waren al 100 keer in het park geweest, dus die wilden niet overal in de rij gaan staan, maar uiteindelijk heb ik alles wat ik wilde wel gedaan en gezien. 's Middags nam Kyleigh's moeder ons mee naar (hoe kan het ook anders) een snackbar om pizza te eten en daarna (jawel) ijs. Rond een uur of acht was ik weer terug op de campus. Ik zou eigenlijk naar een verjaardagsfeestje van iemand van de Creative Writers gaan, maar ik was best wel moe, dus ik besloot in de dorm te blijven en Despicable Me te kijken met Kyleigh. Toen Kyleigh naar bed ging heb ik een poging gedaan om Inception te kijken met Brittany, Paul, Megan en Shane, maar halverwege moest ik opgeven, omdat ik steeds in slaap viel. Die gaan we dus later afkijken!

Afgezien van wat ik hier beleefd heb, heb ik ook nog een leuk nieuwtje over volgend jaar. Ik heb namelijk besloten om in Twente te gaan studeren en afgelopen woensdag kreeg ik de bevestiging dat ik een beurs ga ontvangen om te kunnen studeren aan het ATLAS University College ( http://www.utwente.nl/bachelor/en/atlas/ )! Het is blijkbaar de eerste keer dat de Universiteit Twente een beurs verstrekt aan een Nederlandse student, dus dat was best bijzonder. Volgend jaar zal ik dus op de campus van de UTwente wonen en me dompelen in de wondere wereld van techniek, wiskunde, wetenschap en me richten op de major 'biomedische technologie'. Het is een compleet nieuw programma, dus best wel even spannend, maar ik denk dat het helemaal bij me past.

Tenslotte, om de vraag van Loes te beantwoorden; Kyra haar kever heet Skittle! Tot volgende week!

  • 15 April 2013 - 10:41

    Martina:

    Arghh ik ben he-le-maal jaloers op jou! Zit nu in de bieb van de universiteit te studeren, iedereen is stil en buiten miezert het. Het is zo ongeveer het tegenovergestelde van jouw manier van studeren: 30 graden, buiten op het gras gezellig met je studieboeken en klasgenoten.. Weet je wel zeker dat je weer in Nederland gaat studeren..? Geniet van die laatste weken! Xx Mar

  • 15 April 2013 - 11:42

    Ans:

    Geweldig Roos dat je een beurs krijgt voor het Atlas University College. Ik heb de site bekeken en het lijkt me dat deze opleiding speciaal voor jou is gemaakt!!
    Succes met de laatste weken in Millersville.
    Groetjes, Ans



  • 18 April 2013 - 10:28

    Paulien:

    Gefeliciteerd met je beurs Roos. Top! 30 gr. mmm heerlijk. Dat hopen wij de komende weken ook een beetje te voelen. A.s. zondag vertrekken we nl. voor 3 weken met de camper naar Italië (met 22 gr. zijn we trouwens ook al blij....).
    Groetjes van Frits en Paulien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1707
Totaal aantal bezoekers 37085

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: