George Street Carnival - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu George Street Carnival - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

George Street Carnival

Blijf op de hoogte en volg Roos

03 Maart 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Nee, we vieren geen carnaval in Millersville. De George Street Carnival is de naam van het literair magazine hier op de universiteit. En laat de 'hoofdredacteur' van dat magazine nu net de voorzitter van mijn geliefde Creative Writers Guild zijn. Een paar maanden geleden (toch wel tof dat ik dat nu kan zeggen) heeft hij me overgehaald om iets in te sturen voor de George Street Carnival, omdat 'je echt goed schrijft'. Ik heb dus drie gedichten ingestuurd en afgelopen maandag kreeg ik een mailtje dat een van die gedichten is uitgekozen om gepubliceerd te worden in de editie van dit jaar! Eind april is de officiële 'release party' en daarna gaat het boekje natuurlijk mee terug naar Nederland.

Verder is er weinig bijzonders gebeurd hier in Millersville. Een drukke week (nouja, de eerste paar dagen) met drie toetsen en overigens ook mooie resultaten: Een 96% voor psychologie, een 91.5% voor scheikunde en een 86% voor American government. Ook heb ik mijn eerste (online) Spaans test gehad, maar daar heb ik nog geen cijfer voor terug.

Helaas ook minder leuke resultaten behaald; we hebben de eerste twee volleyballwedstrijden in de intramural competitie verloren (de eerste wedstrijd ging best wel goed, de tweede wedstrijd zijn we keihard weggemept). Ook ben ik een beetje ziek geworden (verkouden, hoofdpijn, een echte 'college-cold'), maar vandaag begint het gelukkig minder te worden.

Gisteren heb ik vrij weinig gedaan, we hebben (zoals gewoonlijk) gezamenlijk ontbeten en 's middags heb ik bijna een uur bij de Robotics (er werden robotwedstrijden in de gymzaal gehouden) staan kijken met Erin. Erg fascinerend hoe mensen daar zo enthousiast om kunnen zijn en erg leuk om alle verklede, brildragende, nerds een beetje goed te kunnen bekijken. 's Avonds zijn we met een groepje in Lancaster wat gaan drinken, maar dat was niet zo'n goed plan, want ik voelde me niet zo lekker. Terug ben ik dus gelijk mijn bed ingedoken en nu voel ik me weer een stuk beter!

En nu is het al maart, 3 maart om precies te zijn. Nog minder dan drie maanden totdat ik weer naar Nederland moet (mag?). Ik wil er liever nog niet echt over nadenken, want ik heb het hier ontzettend naar mijn zin!

  • 05 Maart 2013 - 18:35

    Opa Koopman:

    Hoi lieve

  • 05 Maart 2013 - 18:39

    Opa Koopman:

    Hoi lieve Rose, Wat geweldig leuk dat je in de George STReet Carnival komt. Prachrig hoor! En wat weer een boel belevenissen./ Dat je nog tijd hgebt om ziek te worden verwondert me. Ga maar lekker zo door
    Roos, geniet ervan en tegelijkertijd doe je veel kennis en ervaring op. Veel succes verder (ik ben zelf ook een paardagen ziek geweest,maar het gaat wel weer.
    Dikke kus en groeten van opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 37090

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: