Alpine Mountain - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Alpine Mountain - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Alpine Mountain

Blijf op de hoogte en volg Roos

21 Januari 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Na een zes uur durende reis van Philadelphia naar Pittsburgh kwam ik eindelijk aan in het noorden. In Pittsburgh werd ik opgehaald door Tyler en haar moeder en begon het laatste stukje van de reis naar Tyler's huis. Het was super om elkaar weer te zien, maar helaas stond er ook een teleurstelling te wachten: er was geen sneeuw!

Na een lekker nachtje en een rustige ochtend hadden we Sunday dinner bij Tyler's opa en oma thuis. Dit is blijkbaar een echte Amerikaanse traditie, na de kerk met de hele familie lekker (en gezond!) eten. Tyler vertelde dat ze normaal gesproken ook American football kijken, maar de Steelers (hun favoriete team) zit niet meer in de Super Bowl, dus er werd geen football gekeken. 's Avonds zijn Tyler en ik met een vriendin naar The Hobbit geweest. Echt een geweldige film en ik ben nu al benieuwd naar de volgende delen!

Maandag zijn we met z'n tweetjes (de rest moest weer werken of naar school) naar twee winkeltjes geweest die worden gerund door Mennonites waar ik weer een voorraadje chocolade ingeslagen heb. 's Middags moest Tyler een paar uurtjes werken en ben ik met haar vader naar de Walmart geweest. 's Avonds met het gezin gegeten (gevulde paprika, ik wist niet dat dit zo lekker was) en lekker rustig aan gedaan.

De volgende dag was basketbaldag, wat inhoudt dat Tyler's zusje (Camryn) 's avonds moest spelen en dat het jongensteam van de high school speelt. Basketball speelt een grote rol in de familie en 's middags zijn we weer naar haar opa en oma geweest omdat zij naast de high school wonen. Tyler moest weer even werken, dus ik het 's middags spelletjes gedaan met haar oma en broertje en zusje (Parker en Cory) en dat was erg leuk. Omdat Camryn een uitwedstrijd had zijn wij naar het jongensteam gaan kijken en dat was erg leuk.

Woensdag heeft een vriendin van Tyler ons rondgeleid op de universiteit van Edinboro, waar Tyler volgend semester heen gaat. Het is ongeveer eenzelfde soort universiteit als Millersville, maar Millersville campus is veel mooier! Donderdag was weer basketbaldag en dat ging ongeveer hetzelfde als dinsdag, behalve dat we nu bij Camryn gingen kijken en dat was eigenlijk leuker dan het jongensteam.

Vrijdagochtend moest ik helaas alweer vertrekken en werd ik naar de bus in Pittsburgh gebracht. In de bus zat ik naast een heel aardig meisje en hebben we lekker gekletst en over de verschillen tussen Amerika en Nederland gepraat, erg leuk. De bus kwam wonder boven wonder een half uur eerder aan in Harrisburg dan verwacht, dus ik zat ook al veel eerder in de trein naar Lancaster, het laatste stukje van mijn reis. Op het treinstation kwam Erin mij ophalen na even te verdwalen. Het was super om haar weer te zien en 's avonds hebben we lekker ouderwets een Disneyfilm gekeken op haar bed. Na een beetje heen en weer gebel besloten we om zaterdagochtend vroeg te vertrekken naar haar huis, zodat we 's middags konden skiën!

Zo gezegd, zo gedaan. Om acht uur zaten we in de auto en na een pitstop bij een vriend van Erin en 10 mile de verkeerde richting in te rijden op de goede snelweg kwamen we nog relatief op tijd aan. We gingen skiën in een heel klein skigebiedje waar Erin skileraar is en daar konden we dan ook gratis in de lift en ski's huren. Het was echt super gaaf om weer van de berg te glijden en wonder boven wonder ging het erg goed. Na een uurtje kon ik (een kant op) al bijna parallel skiën, dus dat was erg leuk.

's Avonds aten we pizza bij Erin's opa en oma met de familie. We bleven daar ook slapen en we hebben een beetje televisie gekeken en gekletst. Een lekker avondje dus. Zondag hadden we lunch met Erin's ouders en daarna bracht haar vader ons terug naar Millersville. Op de campus was Kyleigh ook, die bij haar zus (die heeft een appartement op de campus) slaapt. Kyleigh kwam naar de dorm en toen hebben we een heel leuk spel gespeeld (Killer Bunnies). 's Avonds hebben we met z'n allen film gekeken bij Kyleigh haar zus en lekker een biertje gedronken, was echt een heerlijk avondje.

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en gefacetimed met mama, papa en Koen en Esther. Van Erin had ik een bagel en een mandarijn voor het ontbijt gekregen (Erin zit in het atletiek team en die hebben nu preseason, zij kan dus wel gewoon naar de dining hall, maar ik niet, dus had ze een bagel voor me meegenomen) en daarna ben ik met Kyleigh naar de gym gegaan om te volleyballen. Er was een highschool volleybaltoernooi (vandaag is Martin Luther King Day dus iedereen heeft vrij), dus we konden niet in de gewone zaal, maar wel op een squash baan. Dat was echt heel leuk, omdat de bal dus niet uit kan gaan en alle volleybalmensen die voorbij liepen vonden het ook wel interessant, want we werden bijzonder vaak aangestaard.

Als het goed is ga ik straks boodschappen doen met Kyleigh en Sergey, zodat ik niet meer Erin haar eten hoef op te eten. Verder zal dit een lekker rustig weekje worden en heb ik niets gepland. Zondag komt iedereen weer terug en volgende week beginnen de lessen weer. Dan gaat het 'normale' leven weer beginnen! Volgens mij gaat het spring semester echt geweldig worden en het fall semester overtreffen, want ik heb nog onwijs veel leuke dingen voor de boeg!

  • 26 Januari 2013 - 15:30

    Opa:

    Roos, ik

  • 26 Januari 2013 - 15:33

    Opa:

    Hoi lieve Roos, ik heb uiteraard al gehoord avn al jullie avonturen in de afgelopen weken - fantastisch - en nu weer zulke leuke eravringen nabij Pittsburgh.Jij beleeft nog eens was en dan moet natuurlijk de apotheose nog volgen. Die komt inmiddels binnen 3 weken. We zijn volop aan het voorbereiden.
    Ik zie er naar uuit! Dag lieve Roos

  • 28 Januari 2013 - 02:31

    Loes:

    Veel success en vooral heel veel plezier dit komende semester!

    Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 37089

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: