Washington, Lancaster & Philadelphia - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Washington, Lancaster & Philadelphia - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Washington, Lancaster & Philadelphia

Blijf op de hoogte en volg Roos

12 Januari 2013 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Na een busrit van vier uur, een metroritje en een korte wandeling kwamen Bob en ik aan bij het Marriot hotel in Washington DC. Bij de receptie wist ze gelijk onze namen, want mama had dit al doorgegeven. Zij zat dan ook al op ons te wachten in de hotelkamer en na vier maanden konden we eindelijk weer even knuffelen!

Diezelfde avond hebben we bij de Chinees gegeten en zijn we op tijd naar bed gegaan, omdat we ontzettend veel zouden gaan doen in Washington, de hoofdstad van de VS. We begonnen met een ontbijtje buiten de deur en hebben daarna een wandeling gemaakt langs het Witte Huis, misschien wel dertig monumenten (waaronder die gekke punttoren) en een prachtig meertje. Met het zonnetje was dat zeker geen straf, maar we moesten natuurlijk ook naar het Smitsonian. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan, want het Smitsonian is niet een, maar een heleboel musea. We kozen voor het Air en Space museum en daar hebben we heel veel vliegtuigen en raketten bekeken. ’s Avonds gingen we naar de musical White Christmas in een prachtig theater en dat was ook erg leuk.
De volgende dag stond er een bezoekje aan het Capitool op het programma. Het onbijt liep een beetje uit, dus we moesten flink doorlopen, maar we waren net op tijd voor onze rondleiding. Na de rondleiding hebben we ook nog in de Senaat gekeken, maar helaas was er net pauze en werden er op dat moment geen belangrijke beslissingen genomen. ’s Avonds hebben we bij een Italiaan in Georgetown gegeten (erg leuke buurt met allemaal leuke winkels en restaurantjes) en lekker uitgerust in het hotel.

Op zaterdag zijn we met de metro naar Arlington Cemetery gereden. Dit is een enorme (militaire) begraafplaats met onder andere het graf van Kennedy, erg indrukwekkend. Met een trolleybusje zijn we over de begraafplaats gereden langs verschillende bijzondere graven, waaronder het graf van de onbekende soldaten, waar een soldaat uit de eerste en de tweede wereldoorlog ligt en een soldaat uit de Koreaanse oorlog. Dit was alweer ons laatste dagje in New York en de volgende dag stond een huurauto voor ons klaar om naar Lancaster te rijden.
Met een tussenstop bij de Great Falls (een national park met, inderdaad, indrukwekkende watervallen) en ergens waar we niet precies wisten waar het was, was het een prima ritje. Lekker op tijd kwamen we in ons boerenhotel aan, waar de open haard al brandde. ’s Avonds lekker gegeten bij Applebee’s en genoten van een hotelkamer zo groot als een balzaal.

Maandagochtend zijn we naar Millersville gereden om een bezoekje te brengen aan mijn universiteit. Geparkeerd bij mijn dorm, moesten we natuurlijk nog even naar binnen en daarna heb ik de campus laten zien. Onze laatste halte was bij Jefferson Hall waar mijn hockeycoach haar kantoor heeft, want zij wilde heel graag kennismaken met mama. Na een gezellig gesprek zijn we opgestapt en was het tijd om te gaan shoppen! Zo na de kerstdagen was er nog overal uitverkoop dus Bob en ik hebben een hoop nieuwe kleren gescoord in de mall en bij de outlets.
De dag daarna zijn we ’s ochtends naar het centrum van Lancaster geweest om even een rondje te lopen en daarna hebben we een ritje door het platteland gemaakt, op jacht naar Amish en buggy’s. En die hebben we zeker gevonden. Het is toch een apart gezicht, om paard en wagen rond te zien rijden en mensen rond te zien lopen in kleren uit een ander tijdperk. ’s Middags zijn we bij een toeristische Amish boerderij geweest, waar we wat meer te weten zijn gekomen over de leefwijze van Amish (en ik heb daar ook geitjes gevoerd!).

Woensdag hebben we lekker rustig aan gedaan en een leuk ritje gemaakt naar onze volgende bestemming: Philadelphia! In een super de luxe hotel op de achttiende verdieping hebben we onze koffers uitgepakt en daarna zijn we even de buurt gaan verkennen. Philadelphia heeft een leuk centrum en mooie historische gebouwen, plus het weer was erg lekker, dus het was geen straf om even rond te lopen. Na een kort nachtje (we hadden vrij luidruchtige buren) zijn we naar het echt oude gedeelte gegaan om de Liberty Bell en de Independence Hall te bekijken. Omdat het heel rustig was, was het minder indrukwekkend dan ik dacht, maar toch leuk om alles even gezien te hebben.

Gisteren zijn we bij een oude gevangenis geweest waar we een audio tour gedaan hadden. Het was echt interessant en weer even heel iets anders dan wat we tot dan gedaan hadden. Na deze educatieve ochtend hadden we in een ‘Belgisch’ café geluncht en een flinke wandeling gemaakt. ’s Avonds weer lekker onder de wol gekropen voor ons laatste nachtje samen.

Vandaag alles ingepakt en naar de Megabus gesleept. Met mijn nieuwe aankopen is de inhoud van mijn tas een beetje gegroeid (maar niet zoveel als die van Bob), dus ik ben blij dat die lekker onderin de bus ligt. Na twee heerlijke weken moest ik helaas weer afscheid nemen van Bob en mama. We hebben ontzettend veel gedaan en gezien en het was super leuk om weer even lekker met elkaar te zijn, te kletsen, vervelend te doen en grapjes te maken. Nu zit ik dus in de Megabus, onderweg naar Pittsburgh. Ik ga straks Tyler weer zien na dik vier weken en daar heb ik ook wel zin in! Ik blijf daar dan tot en met vrijdag en dan ga ik weer terug richting Lancaster waar ik Erin weer zie. Er staan nog leuke dingen op het programma voor de rest van de vakantie, maar het wordt ook wel weer tijd om weer te beginnen in Millersville!

  • 12 Januari 2013 - 22:50

    Martina:

    He Roos!
    Zo te horen heb je wel een leuke vakantie :) Voor mij begint de tentamenperiode alweer.
    Nou ja, volgende week vrij (bufferweek), de week daarna 1 tentamen en de week daarna weer een week vrij!
    Komende weken heb ik dus eindelijk genoeg tijd om weer eens brief te SCHRIJVEN :-)
    Xx Mar

  • 12 Januari 2013 - 23:57

    Loes:

    Roos,

    Fantastisch te lezen dat je zo veel gezien en gedaan hebt met je moeder en Bob. Wij hebben ook al die plaatsen bezocht met de Cleveland High School marching band. Ik zag het allemaal weer voor me. Geniet nog maar lekker van de laatste dagen van je vakantie bij Tyler thuis. Hier zijn we weer volop in de weer met school, zwem en guard schemas, en lijkt de kerst vakantie al weer een eeuw geleden.

    Liefs,
    Loes

  • 13 Januari 2013 - 12:12

    Opa Koopman:

    Goh,lieve Roos, wat geweldig interssant allemaal. Jwe hebt echt je cavantie van je leven en het is nog niet eens voorbij.Wat goed he om mama weer te zien! Gezellig hoor. En nu nog een maandje en dan krijg je weer visite. Ik kijk er naar uit. Groetjes en een dikke kus van opa

  • 13 Januari 2013 - 12:59

    Paulien:

    Ha Roos
    Wat ben jij toch een trouwe schrijfster en wat leuk om ook Loes tegen te komen op je weblog. (Hoi Loes!!). Wat hebben jullie de tijd met z'n drietjes goed besteed zeg. Echt super. Ik wens je weer een goede start na de vakantie en datzelfde geldt ook voor Kitty en Bob! (zal wel weer even wennen zijn.....)
    Zoen Paulien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pittsburgh

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 37097

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: