Kerst en Oud&Nieuw - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Kerst en Oud&Nieuw - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Kerst en Oud&Nieuw

Blijf op de hoogte en volg Roos

02 Januari 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Op dit moment zit ik naast Bob in de bus naar Washington DC na een geweldige tijd in Cleveland en New York City. De kerstdagen heb ik heerlijk met familie kunnen vieren en tijdens oud en nieuw stond ik samen met Bob en een miljoen anderen op Times Square.
Kerst was ontzettend gezellig. Eerste kerstdag hebben we ’s ochtends ontbeten bij oma Joyce en cadeautjes uitgepakt. Ik heb van oma Jody een stocking (zo’n leuke kerstmannensok) gekregen met allemaal leuke cadeautjes. Ook had vier paar sokken en een dinerbon voor in New York gekregen, echt ontzettend leuk! ’s Middags hebben we nog even lekker uitgewaaid op de fiets om vervolgens aan het kerstdiner en de reindeer games bij de opa en oma van Zoë en Ty te beginnen. Heerlijk eten en veel lieve mensen, dus een erg geslaagde dag!

Tweede kerstdag hebben we bij opa Bill en oma Lynn ontbeten en ik had zelfs nog meer cadeautjes gekregen, echt super lief. ’s Middags hebben we lekker gezwommen bij de YMCA en zo kabbelde het ‘gewone’ leven een beetje voort. Ik ben ook nog naar de bioscoop geweest om de film Lincoln te zien (aanrader!) en we hebben ‘thuis’ ook nog een hoop films gekeken. Vrijdag was het tijd om alles in te pakken, maar nog niet om afscheid te nemen. Samen met de familie Riggins gingen we namelijk nog een dagje Atlanta in en dat was super leuk. Het was lekker weer en heel druk, maar ik heb een goede indruk gekregen van de stad. Bovendien heb ik in de grootste drive tru gegeten (Varsity) en dat was een geweldige ervaring. ’s Avonds hebben we bij de Cheese Cake factory gegeten en toen hebben we lekker in Atlanta geslapen.
Zaterdagochtend werd ik door Loes, Zach, Ty en Zoë naar het vliegveld gebracht en heb ik afscheid genomen na twee geweldige weken. Na twee uur vliegen kwam ik aan op JFK en na even wachten zag ik Bob weer! Samen zijn we met de trein en de metro naar ons (goedkope) hotelletje gereden en zijn we lekker uiteten geweest. Natuurlijk moesten we ook direct even Times Square opzoeken en hebben we een bezoekje gebracht aan de Disney Store, de M&M Store, De Toys R’Us en de Hershey’s store.

Zondag was een lekkere volle dag en hebben we gelijk zoveel mogelijk gedaan. ’s Ochtends (met een heerlijk zonnetje) hebben we de Staten Island ferry genomen om het vrijheidsbeeld te bekijken en daarna hebben we over Wall Street gelopen. Ook hebben we de hele Brooklyn Bridge genomen en zijn we daarna met de metro weer terug gegaan naar Grand Central Station. Een super indrukwekkende plek en precies zoals in de films! Deze dag hebben we ook het gebouw van de United Nations gezien, de Roosevelt Tram gereden en als letterlijk hoogtepunt ’s avonds naar de top van het Rockefeller Center geweest! Met een prachtig uitzicht op alle lichtjes van New York en de Empire State hebben we de dag goed afgesloten.

Oudejaarsdag zijn we relatief vroeg opgestaan en naar het Highline Park geweest. Dit park is gebouw op een oude spoorlijn die een meter of zeven boven de grond loopt. Heel erg leuk om even een stukje te lopen in ook vandaag weer een prachtig zonnetje. Om twee uur konden we naar binnen bij het 9/11 memorial en dat was echt de moeite waard. Na een strenge Security Check konden we de fonteinen met alle namen van overleden mensen bekijken. Er worden ook alweer nieuwe torens gebouwd en de combinatie van die bouwplaats en het memorial was erg indrukwekkend.

Na nog wat boodschappen gehaald te hebben, stapten we rond vier uur op de metro naar Times Square voor New Year’s Eve. Daar aangekomen stond het al stampvol, maar we pasten er gelukkig nog wel bij. Toen begon het lange wachten. Van anderen hoorden we dat ze er al vanaf twee uur waren, dus we hadden mazzel dat we nog een plekje hadden. Helaas stonden we te ver weg om de muziek goed te kunnen horen, maar we hadden prima zicht op de Ball. Elk uur werd er afgeteld, omdat er natuurlijk elk uur ergens anders nieuwjaar is. Om zes uur hebben we natuurlijk extra hard gejuicht en even aan jullie gedacht. Het was koud en lang wachten, maar om twaalf uur was wel even een kippenvelmoment. Samen met zoveel andere mensen het nieuwe jaar inluiden op Times Square is toch wel iets wat je maar een keer in je leven meemaakt en de ball drop en alles er omheen maakt het extra speciaal. De terugtocht naar het hotel verliep voorspoedig dus iets na enen waren we alweer terug.

Nieuwjaarsdag waren veel winkels en dingen dicht, maar het Guggenheim Museum was wel open. Daar hebben we een dikke twee uur rondgelopen en de expositie ‘Picasso in Black and White’ gezien, ook heel erg gaaf. Omdat we zondag al zoveel gedaan hadden, zijn we ’s middags naar Brooklyn geweest om daar even rond te kijken, maar heel veel winkels waren dicht, dus dat viel een beetje tegen. ’s Avonds hebben we in een typisch Amerikaans restaurantje gegeten bij ons hotel en natuurlijk nog even geshopt op Times Square.

Vandaag hadden we dus niet zo lang meer in deze prachtige stad. We hebben nog even rondgelopen in het SoHo district en wat winkels bekeken en toen moesten we toch echt onze koffers halen om op de bus te stappen. Over een paar uurtjes komen we aan in Washington DC en dan zie ik na meer dan vier maanden mijn moeder weer! Mijn vakantie is dus helemaal top, maar ik mis Millersville ook wel een beetje. Gelukkig ga ik nog veel leuke dagen tegemoet en wachten er straks weer een hoop vrienden, lessen, dininghall eten, volleyball en films op me in ‘tha Ville’!

• 03 Januari 2013 - 19:05

Ans:

Lieve Roos,
    Dit is wat je noemt een "once in a lifetime" kerstvakantie. En je bent pas op de helft!
    Veel plezier verder met mama en Bob.
    Groetjes van Andre en Ans