PSAC runner-up - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu PSAC runner-up - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

PSAC runner-up

Blijf op de hoogte en volg Roos

28 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Afgelopen week bestond vooral uit hockey. Na onze laatste competitiewedstrijd bleken we op basis van een ingewikkelde ranking door te kunnen naar de kwartfinales van de PSAC Championships. De PSAC is het kampioenschap van onze state conference en het was alweer een tijd geleden dat Millersville hieraan mocht deelnemen. In de kwartfinale stonden we tegenover Bloomsburg, een team waar we al eerder van gewonnen hadden. Ook dit keer trokken we aan het langste eind en zelfs met een overtuigende uitslag: 2-0. Voor ons betekende dit, nog meer training en een tripje naar West Chester.

West Chester is een universiteit op anderhalf uur rijden, heel dichtbij, maar toch verbleven we in een hotel (nog dichterbij). Donderdag begin van de middag vertrokken we voor een (korte) training op het veld van West Chester , na een snelle douche in het hotel zijn we uit eten geweest bij Olive Garden (Italiaans) en hadden we uiteraard nog een teammeeting in het hotel. Hotelbedden liggen overigens veel beter dan onze collegebedden, dus daar hebben we optimaal van genoten. Vrijdagochtend nog een half uurtje trainen, daarna lunchen en op naar de halve finale tegen Shippensburg. Vijf minuten na de start van de wedstrijd kwamen we met 1-0 voor en deze voorsprong hebben we de rest van de wedstrijd vastgehouden met als resultaat een ticket naar de finale! Dit betekende nog een overnachting in ons hotel en een etentje bij een 'Mexicaans' restaurant. Uiteraard ook nog een teammeeting in het hotel en een filmpje in onze hotelkamer.

De volgende morgen konden we relatief lang uitslapen (totdat de 'housekeeping' de deur open en weer dicht deed) en lekker ontbijten. Na een kort tripje naar het veld hadden we een Subway lunch en twee uur in de hotellobby televisie kijken. Eind van de middag, om vijf uur, begon de finale tegen West Chester en na vijf minuten keken we al tegen een 1-0 achterstand aan. Deze achterstand was helaas niet meer om te buigen en na het laatste fluitsignaal verlieten we het veld met een 4-0 verlies en een PSAC Championships runner-up trofee. Sommigen met tranen, anderen met een strak gezicht, maar terug in de bus kon iedereen gelukkig weer lachen.

Wat ik heb overgehouden aan dit tripje is een flinke verkoudheid, maar ook hele goede herinneringen. Maandag horen we of we door mogen naar de NCAA (de nationaal kampioenschappen), dus het is nog even afwachten of het seizoen hier stopt. Gisteravond laat kwamen we terug met de bus, net te laat eigenlijk, want iedereen was al vertrokken naar Halloween feestjes. Gelukkig kwam ik nog wat mensen tegen in mijn dorm en zijn we om middernacht naar de film TED geweest. Ontzettend grappig en veel gelachen, maar ook wel een beetje vreemd.

Overigens heb ik niet alleen maar gehockeyd deze week, want ik ben ook 'gewoon' naar de lessen geweest, naar de Creative Writers en ik heb veel rondgehangen in de dorm. Een beetje lui buiten het hockey om, maar dat is ook wel eens lekker. Het is nog maar iets meer dan drie weken tot Thanksgiving, de tijd gaat ontzettend vlug. Ik kijkt uit naar de dingen die nog komen en ik kan tevreden terugkijken op de dingen die al geweest zijn.

Rare verkeersborden:
- Caution, blind child
- Deaf child area
- Do not tailgate (picknicken op een parkeerplaats)
- Beware of aggresive drivers
- Pass with care

Ach ja, rare Amerikanen...

• 28 Oktober 2012 - 19:13

Paulien:

Ha Roos
    Nationale kampioenschappen!? Betekent dat met je team vliegen naar andere States?? Dat is super, c.q. dat zou super zijn!! Veel succes en plezier verder.
    Groetjes Frits en Paulien

• 29 Oktober 2012 - 14:24

Ans:

Hoi Roos,
    Spannend hoor, ben benieuwd of jullie doorgaan in de NCAA. We houden contact, dan kunnen we onze plannen aanpassen.
    Met spanning volgen we de baan van hurricane Sandy. Ik zag net op de weatherchannel dat jullie ook in de baan van de hevige regen en wind liggen. Had je nu maar rubber laarzen!
    Groetjes en tot gauw,
    Ans

Loes Riggins:

Ik heb een leuk verhaaltje voor je over verkeersborden dat ik afgelopen weekend in "The Week" heb gelezen. Een vrouw in North Dakota belde een radio station om te klagen over de drukke wegen waar borden "Caution Deer Crossing" ( pas op herten oversteek plaats) stonden. Ze zei dat die herten maar op minded drukke wegen moesten oversteken, en Wilde weten waarom daar de borden niet stonden. Ze belde later terug en zei dat ze geen idee had dat de borden daar voor de automobulisten stonden en niet voor de herten.