Stroofwafels en s'mores - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Stroofwafels en s'mores - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Stroofwafels en s'mores

Blijf op de hoogte en volg Roos

23 September 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Zondagochtend, net ontbeten, het thuisfront even gezien, huiswerk gedaan en nu weer in mijn kamertje. Hope is net wakker (het is inmiddels bijna half 1) dus ik kan lekker op het toetsenbord rammelen. Om te beginnen wil ik iedereen (Mistral, Liesbeth, Paulien, opa en Martina om een paar namen te noemen) ontzettend bedanken voor de leuke berichtjes die jullie schrijven :) Dat vind ik echt onwijs leuk om te lezen, dus ik hoop dat jullie fanatiek berichtjes blijven schrijven, haha.

Vorige week zondag werd een dagje Lancaster met Betsabe alleen, Tyler had wat anders, en dat was onwijs leuk. Op zondag is vrijwel alles dicht, maar toch heb ik een beetje wat van Lancaster kunnen zien en het is een onwijs leuk stadje. Veel galleries, boetiekjes en leuke restaurantjes, dus ik hoop dat ik daar nog regelmatig te vinden ben. 's Avonds ben ik (voor het eerst in mijn leven) naar yogales geweest. Samen met Estelle (mijn RA, een soort van 'baas' van mijn gang) en Tyler gingen we naar de gym waar ik na een uurtje erg 'ontspannen' vandaan kwam. Voor herhaling vatbaar dus!

Nadat ik maandag met een gewone lesdag ben begonnen, moest ik naar de social security office voor mijn social security number. Een erg belangrijk moment dus, want met dat nummer ben ik officieel in Amerika, of iets dergelijks. Ik mag in ieder geval werken zodra ik dat pasje heb (on campus), maar daar heb ik voorlopig nog geen tijd voor. 's Avonds uiteraard weer trainen en daarna bleef ik samen met Katie in het stadion voor de voetbalwedstrijd. Hoewel, we moesten nog erg lang wachten tot ze zouden beginnen, dus in de tussentijd zijn we naar YoFro gereden voor een flinke beker frozen yoghurt, een echte aanrader! De jongens hebben verloren, maar het was leuk om even te kijken.

Ik weet niet zo goed wat ik dinsdag heb gedaan, volgens mij was dit een erg normale schooldag met erg normale lessen, normaal huiswerk en een normale training. 's Avonds echter was minder normaal, want ik ging weer naar de Creative Writers (ontdekken jullie mijn weekritme al?). Erg leuk weer en veel interessante verhalen gehoord.

De volgende dag was weer een game day, dit keer tegen Bloomsburg, een universiteit die normaal gesproken altijd heel hoog eindigt (hoger dan wij in elk geval), dus het zou een moeilijke wedstrijd worden. En ja, dat werd het ook wel, na 70 minuten stond het nog steeds 0-0 en werd het verlenging. In de verlenging scoorde Bloomsburg na een chaos in de cirkel, dus dat was een grote domper. Voor mij iets minder groot, omdat ik niet speelde, maar ach. 's Avonds werd in mijn dorm een film gedraaid (The Lucky One) dus ik heb lekker op de bank gehangen met een zak popcorn.

Donderdag begint met de D van doodnormaal en bovendien begint donderdag om 7.15 met een ontbijtje. Na mijn onbijtje race ik door naar wiskunde en na wiskunde race ik door naar Study Hall waar ik mijn verplichtte uurtjes maakte. Deze week hoefde ik maar drie uur te doen, omdat we weer een gekke eerstejaars-athlete-bijeenkomst hadden over plannen en je agenda bijhouden om zeven uur op woensdagochtend. Na mijn lessen en training ben ik diehard gaan studeren voor mijn wiskundetest. Ik ben zelfs hulp gaan vragen aan wat math majors in mijn dorm en hoe graag ze ook hadden willen helpen, we kwamen er niet uit. Dat werd dus duimen dat de professor dit niet zou vragen.

En dan de laatste dag van mijn schoolweek die zo langzaam ging, vandaag had ik mijn eerste echte officiële toets. De toets begon om 8 uur 's ochtends in het Calculus lokaal en het ging over limieten en afgeleides. Gelukkig viel de toets erg mee en werden er alleen dingen gevraagd die ik wel wist, dus ik ben erg benieuwd naar de uitslag. International studies, scheikunde, lunch, uniform pick up (ja, ja, ons tenue wordt gewassen, maar we moeten het wel zelf weer komen ophalen) en training volgden. Voor de training kwam de coach met de boodschap dat ze weer voedsel had gehaald voor in onze kleedkamer met als verassing een doos stroopwafels! Ik heb dus heerlijk genoten van een lekkere Nederlandse stroopwafel. Na de training volgde een teamdinner en tie dye avond in het kasteel waar we al eerder teamdinner hadden. Echt super leuk en lekker eten. Bovendien hadden we na het t-shirt verven en eten een kampvuur waarboven we marshmallow's roosterden. En Amerika is Amerika niet als ze de marshmallow's niet combineren met chocolade en biscuitjes met als resultaat een geweldige s'more. En geweldig zijn ze, ik heb er ontzettend van genoten. Later hadden twee teamgenootjes me afgezet bij mijn dorm en ben ik nog even naar een poetry reading geweest met Tyler. Ik ben echt blij dat ik Tyler heb ontmoet, want het is onwijs gezellig met z'n twee, dus 's avonds hebben we nog lang zitten kletsen. Daarna ben ik nog even bij een jongen in mijn dorm geweest om film te kijken en tafelvoetbal te spelen (hij heeft een tafelvoetbaltafel in zijn kamer). Er waren ook een hoop anderen en volgens mij kennen ze elkaar allemaal van de kerk, maar dat doet er niet toe, want het zijn aardige mensen.

Zaterdag moest ik relatief vroeg mijn bed uit, omdat we een uitwedstrijd hadden. Om half tien zaten we lekker in de bus naar West Chester, een schattig stadje met een universiteit. De universiteit had een veld zoals wij dat hebben, werd me beloofd, maar het bleek een waterveld zonder water te zijn en met een soort stuitereffect. Beter dan ons veld en heel erg snel, maar het leverde ons wel een verlies van 4-0 op. Op de terugweg hebben we uiteraard nog ergens eten gehaald (dat is echt super goed geregeld hier) en rond een uur of vijf waren we terug op de campus. Na een klein dinner en een snelle douche waren we (Tyler en ik) van de partij bij de voetbalwedstrijd van het jongensteam en heb ik een gratis kaartje voor het pannenkoekenontbijt van het Lacrosseteam bemachtigd en bovendien ben ik op de foto geweest met onze mascotte, Skully (een papegaai). Daarna hebben we Brave gekeken en rond een uur of twaalf ben ik mijn bed ingedoken.

Ik merk steeds meer dat ik een soort ritme ontwikkel en het is een lekker ritme. Ik heb het onwijs naar mijn zin hier en geniet van de normale dingen. Na het hockeyseizoen wil ik zeker wat meer gaan ondernemen (ik heb wat meer tijd dan), maar voorlopig houd ik het wel even uit met wat ik heb in Millersville.

En omdat ik het vorige week vergeten was, hier weer een lijstje met opvallende dingen:
- Er zijn hier belachelijk veel agressieve eekhoorns
- Het valt niet op als je in je pyjama naar de lessen komt
- Niet iedereen vindt stroopwafels lekker
- Heel veel studenten gaan hier naar de kerk (en er is niet 'de kerk' maar een miljoen verschillende)
- Een heleboel Amerikanen komen nooit buiten Amerika
- Van letterlijk alles worden lijstjes en statistieken bijgehouden
- Waar wij op een vrije ochtend voetballen op een veldje, spelen ze hier American football

  • 25 September 2012 - 09:29

    Mistral:

    Daar is ie weer, een fanatiek berichtje :) Ik geniet meer van jou verhalen dan jij van mijn reacties denk ik!
    Alhoewel het begint nu wel allemaal een beetje normaaltjes te worden. Dat ritme is goed voor jou maar niet voor spannende verhalen :p
    Blijf genieten en laat even snel weten wat voor cijfer je hebt gehaald. Als het beneden de 8 is (of moet ik amerikaans praten: B) dan is het niet de moeite waard om het te vertellen :)

    Greetz!!

  • 27 September 2012 - 01:20

    Ans:

    Hoi Roos,
    We genieten elke keer weer van je verhaal. Zo lekker herkenbaar met een dochter die ook in Amerika heeft gestudeerd.
    Goed hoor, dat je je nu al zo lekker thuis voelt op de campus. Droom je al in het Engels?
    Wij zijn inmiddels weer thuis in Cleveland en ik bel je een dezer dagen weer.
    Groetjes ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 37075

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: