African Student Association - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu African Student Association - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

African Student Association

Blijf op de hoogte en volg Roos

15 September 2012 | Verenigde Staten, Millersville

Tot nu toe heb ik steeds op zondag geschreven, maar vandaag is een extra bijzondere dag. Ik ben vandaag namelijk precies een maand in Millersville en dat moet gevierd worden met een weblog (maar ook om praktische redenen schrijf ik vandaag en niet morgen, daarover later meer). Een maand geleden stapte ik uit de bus ergens in een uithoek van de campus en met veel gedoe kwam ik een paar uur later dan toch echt waar ik wezen moest.

Nu ben ik al een maand op de campus, ben ik al drie weken 'de roommate van Hope', heb ik al wat kleine probleempjes meegemaakt, maar heb ik vooral ook heel veel leuke dingen gedaan en heel veel geleerd. Zo heb ik vorige week zondag bijles gegeven aan een vriendin van Hope in scheikunde. We raakten even aan de praat en ze vertelde dat ze de voorzitter is van de African Student Association en ze nodigde me uit om ook naar de bijeenkomst te komen. Uiteraard ben ik wel in voor wat nieuws, dus (Afrikaans of niet) zat ik de volgende avond in McComsey 133 bij de eerste bijeenkomst van de ASA. Gelukkig was ik niet de enige niet-Afrikaan (er waren nog twee andere meisjes die niet uit Afrika komen) en was het best wel interessant. Wat ik het meest interessant vond, is dat de organisatie aan het proberen is, om dit jaar naar een conferentie in Ethiopië te gaan (vorig jaar zijn ze naar Washington DC geweest, ook leuk, maar hee, Ethiopië is wel heel cool). Ik weet niet of het doorgaat, gok zelf dat de kans heel klein is, maar je snapt wel dat ik die kans ga grijpen als hij voorbij komt.

Behalve de Afrikaanse bijeenkomst, was er maandag niet zoveel boeiends. Ik heb lekker van het zonnetje genoten en uiteraard hadden we 's avonds training. Dinsdag was een lekker dagje, want ik hoefde niet naar English Composition. In plaats daarvan had ik met Betsabe (een meisje die ook in Diehm Hall woont en ook naar de creative writers gaat) afgesproken en zijn we naar de poster sale geweest. Met als resultaat een enorme Alice in Wonderland poster die mijn muur opvrolijkt. Na dit poster-sale-uitstapje hebben we lekker in het zonnetje gezeten en daarna moest ik me een beetje haasten om op tijd op het hockeyveld te zijn: we hadden weer een wedstrijd. Geen speelminuten voor mij, maar wel een 3-0 overwinning voor het team (en dus ook voor mij). 's Avonds weer naar de creative writers en het was weer ontzettend leuk.

Woensdag is mijn beste dag, ik heb maar twee lessen en begin pas om 10 uur. Om dat te vieren heb ik 's ochtends lekker ontbeten met Erica (van de oriëntatie) en ben ik 's middags met de campus bus naar mijn Study Hall gegaan. Study Hall is verplicht voor alle eerstejaars 'athleten' en het betekent dat je minimaal 4 uur spendeert in een klaslokaaltje met je huiswerk. Dus op woensdag ben ik braaf twee en een half uur heengeweest. Na de hockeytraining ben ik even gaan buurten in de recreation room (onze 'huiskamer') en daar waren wat honors students een bordspel aan het spelen en aan het poolen. Ik heb me dus prima vermaakt en zelfs mijn eerste potje pool gespeeld.

Donderdag was een saaie dag. Saai betekent om 8 uur beginnen met wiskunde, daarna anderhalf uur Study Hall en daarna nog twee lessen om te eindigen met lunch, dinner, hockey en twee afleveringen NCIS LA. Het echte einde was pas om 12 uur, toen ik een kleine aanvaring had met mijn kamergenootje die televisie aan het kijken was terwijl ik probeerde te slapen. Ik heb gisteren aan haar gevraagd of ze na twaalf uur geen tv meer wil kijken, dus ik hoop dat ze daar naar luistert (zelf gaat ze namelijk heel erg laat slapen, gisteravond kwam ze om half vier terug, en ligt ze, mits ze geen les heeft tot 12 uur in bed en doet ze een dutje om een uur of vier 's middags). Verder gaat het wel oké tussen Hope en mij, ze probeert me niet te bekeren (ze dacht wel eventjes dat ik meega naar Bible Studies toen ik zei dat ik wel meeging naar Yoga les) en afgezien van de tv respecteert ze wel dat ik wil slapen rond een uur of twaalf (zij heeft geen lessen die om acht uur 's ochtends beginnen).

Vrijdag weer gewoon wiskunde en ontbijt met Erica (maandag, woensdag, vrijdag zijn mijn ik-ontbijt-met-Erica-en-gekke-music-majors-dagen) en als afsluiter een uurtje international studies en een uurtje scheikunde. Lunchen doe ik op maandag, woensdag en vrijdag met Katie (van het hockeyteam) en Liz (van Katie) en dat is altijd erg gezellig. Om vier uur stond er weer een wedstrijd op het programma, dit keer tegen Mercyhurst. Na een minuut of 50 stonden we 4-0 voor en kreeg ik de boodschap dat ik me klaar mocht maken. Gelukkig als een springend vogeltje huppelde ik daarna het veld in, om mijn team naar de overwinning te helpen. In een kleine tien minuten, werden de 5-0 en de 6-0 gemaakt, heb ik twee strafcorners tegen gehad en een redding gemaakt. Met als resultaat een 6-0 overwinning en een schouderklopje van de coach. Eindelijk. Na een 'cold tub' (ijsbad) en een dinner met wat teamgenootjes ben ik naar de Free Verse Slam Poetry iets gegaan. Met de gedachte dat het vast heel druk zou worden, ging ik op tijd heen. De organisatie had dezelfde gedachte, want er stonden enorm veel stoelen klaar voor een groot podium, maar uiteindelijk waren er drie toeschouwers (inclusief mijzelf) en een groepje van de organisatie. De twee artiesten vonden het niet erg, sprongen van het podium en gaven een geweldig optreden van een uur (een mix van gedichten, rap en zang). Een van de toeschouwers was Tyler en we raakten een beetje aan de praat. Samen met haar ben ik daarna nog wat gaan drinken en zijn we in haar dorm geweest (ze heeft een kamer in een van de 'flats' op campus en ze zit op de tiende verdieping). Het was echt super gezellig en we hebben lekker gekletst.

Oke, nu is het zaterdag, een maand na mijn aankomst op campus en zit ik in mijn eentje in de recreation room (Hope slaapt nog, de rest van de dorm ook, of ze zijn ontbijten, naar buiten, of televisie aan het kijken). Als ik naar buiten kijk, zie ik een strakblauwe lucht een een graad of 25. Als ik in de toekomst kijk, zie ik om 12 uur een brunch, om 4 uur een hockeywedstrijd en morgen een dagje Lancaster met Tyler en Betsabe. Ik zie ook dat het steeds leuker wordt op de campus, omdat ik steeds meer mensen leer kennen. En helaas zie ik ook, dat ik nu moet beginnen aan mijn personal essay voor English Composition, maar dat hoort er nu eenmaal bij, ik moet mijn hersentjes een beetje draaiende houden voor als ik weer terugkom. Want ik kom terug, maar dat duurt nog acht maanden. En intussen ga ik zoveel mogelijk leuke dingen doen.

  • 16 September 2012 - 14:56

    Paulien Bulthuis:

    Ha die Roos
    Wat ontzettend leuk dat we op de hoogte blijven van je wel en wee via "waarbenje.nu"! Je schrijft super leuk. Knap hoor, om helemaal in je uppie te integreren in zo'n volslagen ander systeem. En dan samen met Hope op een kamer die een nachtleven prefereert....Ook weer een uitdaging om er samen uit te komen. Leuk dat je naar de Creative Writers bent gegaan! Hopelijk word je wel wat vaker ingezet in je hockeyteam. Geduld dus maar hé!? Hier is alles best. De herfst komt eraan. Niels is vorige week aan zijn neusschot geopereerd. Hij was zó vaak verkouden. Hopelijk helpt het. Met Fiona en de kids is alles best. Evenals met Joyce, Jeroen en de meiden. Gister heb ik een hockeywedstrijd gezien van Marlou. Ze is nu 13 en speelt dit seizoen voor het eerst in een selectieteam. Leuk om te zien. Ze wonnen met 5-2.
    Britt speelde (en won met 3-0) uit in Ijsselstein. Joyce reed de meiden van haar team. Ze wilde ook even langs bij Jelle en Evelien, maar die bleken op vakantie te zijn in Zuid-Afrika. Ook niet slecht hé.
    Roos we wensen je alle goeds en veel plezier in Millersville. We blijven je volgen!
    Liefs van Paulien (en natuurlijk ook van Frits)

  • 17 September 2012 - 18:11

    Opa Koopman:

    Hoi lieve Roos, wat leuk weer een interessant verslag van je te lezen. Fijn dat je het zo goed ervaart want er komt heel wat op je af. Ik Hope dat je ook een oplossing vindt voor jullie TV - zal gerust wel!
    Je vader en ik beginnen wat plannen te maken voor onze reis in februari. Dat is ooki een leuke bezigheid. Met mij gaat het goed ik moet as donderdag weer naar de uroloog en dan hoor ik wel wat er moet gebeuren.
    Ik ben niet ziek - geen koorts - alleen wat beperkt in mijn mogelijkheden (niet tennissen).
    AZ-Roda 4-0 Terriers - Nijmegen 5-0. AMHC won met 1-0
    He Roos veel genoegen daar in Millersville en succes met de studie. Dikke kus en hartelijke groet van opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 37083

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: