Spanning en Sensatie - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Spanning en Sensatie - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Spanning en Sensatie

Door: Roos Bulthuis

Blijf op de hoogte en volg Roos

01 Juli 2012 | Nederland, Alkmaar

Mijn reisdagboek zegt, dat ik over 44 dagen vertrek. Hoog tijd voor een update van de gebeurtenissen dus.

Om te beginnen een oud nieuwtje, ik ben geslaagd voor mijn VWO. Een iets nieuwer nieuwtje is dat ik cum laude geslaagd ben na mijn herkansing natuurkunde. Toch wel een heerlijk gevoel en bovendien ligt de hele wereld nu voor mij open.

Verder ben ik gaan werken in Warmenhuizen bij Vezet. Ik mag chipolata worstjes en zakjes saus in maaltijdsalades doen. Van acht tot vijf, vijf dagen in de week. Na een dag met een Poolse meneer die geen Nederlands sprak, nu toch wat leuke mensen tegen gekomen, dus ik kom die zes weken wel door (hoewel het erg koud is in de productiehal en die chipolata worstjes bevroren zijn).

Oke, vandaag was ook een grote dag. Om zes uur zat ik op de fiets naar Warmenhuizen om te gaan werken, om acht uur was ik weer thuis om te gaan slapen. De Albert Heijn had vandaag te weinig groenten besteld, waardoor ik geen werk had. Daarom een vriendelijke oproep om meer maaltijdsalades te eten, dan heb ik meer werk ;) Nadat ik nog een uurtje of twee had geslapen en voor de tweede keer had ontbeten ben ik begonnen met de aanvraag van mijn visum. En niet zomaar een visum, het is een F-1 studentenvisum. Van de universiteit heb ik een formulier gekregen waarmee ik naar het consulaat kan, maar ik moest zelf ook online een formulier invullen. Algemene gegevens en daarna vijf pagina's met vragen als 'ben je ooit betrokken geweest bij het rekruteren van kindsoldaten?' of 'ken je iemand die betrokken is bij terroristische activiteiten?' en als klap op de vuurpijl: 'ben je van plan om te gaan werken in de prostitutie in Amerika?'. Nadat ik op alle vragen nee had geantwoord, was ik klaar. Maar niet voordat ik me had geregistreerd voor een ander systeem (waar die Amerikanen weer handig geld mee verdienen).

Nu, een uur later heb ik alle papieren klaar en kan ik het consulaat gaan bellen. Vanaf dan gaat het echt beginnen (nu mag ik eigenlijk niet eens het land in). De tijd gaat steeds sneller en ik moet nog veel regelen, maar ik krijg ook steeds meer zin. Het wordt tijd dat mijn reis echt begint.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 37084

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: