Spring semester 2013 - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Spring semester 2013 - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Spring semester 2013

Blijf op de hoogte en volg Roos

03 Februari 2013 | Verenigde Staten, Millersville

De 'eerste' dag van het semester begon rond een uur of een, toen iedereen langzaam kwam binnendruppelen met veel te grote koffers, tassen en dozen. We hebben heerlijk een beetje rondgehangen in de gangen en 's avonds gezellig met een grote club gegeten. Daarna met een groepje de film Pitch Perfect gekeken en het voelde gelijk weer lekker normaal.

Maandagochtend rond een uur of negen zat ik aan het ontbijt (flinke verbetering vergeleken met de zeven uur van vorig semester) en om tien uur begon mijn eerste les: Organic Chemistry. Ook dit is een flinke verbetering vergeleken met vorig semester, hoewel het volgens mij een stuk harder werken wordt (zoals al mijn klassen, bleek later deze week). Na scheikunde begon Spaans. In deze les zit ik samen met Kyleigh en dat is maar goed ook, want volgens mij ben ik de enige die nog nooit Spaans gehad heeft. Gelukkig beginnen we wel helemaal met de basis en leren we dus het alfabet en de getallen. Mijn laatste les die dag was American Government. Ik dacht dat het een 'saaie' klas zou worden waarin we vooral naar de geschiedenis gaan kijken, maar de professor is echt super! Ze laat ons heel veel discussiëren en is zelf heel open-minded. Enige minpuntje van deze klas: We gaan een aantal vragen beantwoorden, waaronder: Hoe zie jij jezelf als Amerikaan en wat verwacht je als Amerikaan van het 'government'. Dat wordt dus nog even flink nadenken! 's Middags lekker geluncht en weer ouderwets gevolleybald. We hebben een grote club die volleybal erg leuk vindt, dus ik ben bang dat het een dagelijkse activiteit wordt!

Dinsdag begon om half tien met Script Analysis. Deze klas wordt gegeven in Dutcher Hall en dat is een klein schattig theatertje. We gaan namelijk theaterstukken analyseren en volgens mij wordt dat een erg interessantje les! Psychologie was waarschijnlijk het hoogtepunt van de week. De professor kwam de klas binnen geschuifeld met een wandelstok en naar de grond starend. Toen pakte ze haar boek en fluisterde ze: 'Can someone read chapter 1?' Dus wij keken elkaar al aan, van 'wat gebeurt hier?' tot ze plotseling opkeek en naar iemand achterin wees. Ze brulde: 'Why are you wearing that hat? You are not allowed in my class like this! And take that peace sign off! You could offend people with that and if you wear it next class, I don't want you in my class anymore!' Dus iedereen werd een beetje onrustig en keek naar de man achterin. Plotseling pakte ze een knuffeleendje uit haar tas en deed ze een eendenstemmetje na en liet ze een jongen voorin het eendje aaien. Toen begon het eindelijk een beetje door te dringen dat het allemaal theater was en later verklapte ze dat de man achterin haar man is en dat ze de klas samen lesgeven. Dat was een bijzonder begin van de les, maar de docent(en) bleken ontzettend leuk te zijn, dus ik denk dat ik er prima op mijn plek zit! De dag bestond verder uit lunch, huiswerk, diner en de creative writers! Erg leuk om iedereen weer te zien en weer gezellig te kletsen over gedichten en verhalen.

Woensdag was een herhaling van maandag, lessen, eten, volleybal en huiswerk, net als donderdag. Volgens mij hebben we tussendoor ook nog Just Dance gespeeld en ben ik naar de boekwinkel geweest om (dure!) boeken te kopen en toch ook maar een nieuwe Millersvilletrui. Donderdagavond was echter een beetje anders, want dat is het tijdstip dat ik mijn scheikunde lab heb. Jazeker, 's avonds van zes tot negen sta ik in het scheikunde lab, samen met nog zo'n vijftien anderen. Het eerste lab was een beetje saaie introductie, maar volgens mij gaan we de komende weken echt toffe experimenten doen!

Vrijdag was eindelijk de laatste dag voor het weekend, de eerste lesweek is toch altijd wel vermoeiend dus ik was blij toen het een uur was en ik eindelijk even kon uitrusten zonder aan huiswerk of les te denken. Dat was echter niet voor lang, want een uurtje later stonden we alweer op het volleybalveld. Vier uur lang hebben we het volgehouden en toen zijn we toch maar gaan eten. ’s Avonds hebben we weinig meer uitgevoerd en een beetje rondgehangen en een film gekeken.

Zaterdag was het field hockey ‘end of the year formal’. Dit betekende dat we allemaal netjes aangekleed om elf uur verzamelden en een brunch hadden (met enorm goed eten) en heel veel speeches. De meeste toespraken gingen over de seniors en de resultaten die we afgelopen seizoen behaald hebben. Iedereen had zijn familie meegenomen en ik denk dat er wel negentig mensen waren, dus het was wel een mooie afsluiter van het seizoen. Na deze afsluiting heb ik niet zoveel meer gedaan en ’s avonds hebben we gekaart en een film gekeken. Vandaag is het Super Bowl dag, iedereen is ‘so excited’ en heeft er onwijs veel zin in. We gaan met een hele grote groep bij Kyle in zijn appartement kijken, dus dat wordt erg gezellig. Straks nog wat chips en cola (coláa) inslaan en dan zijn we er klaar voor. Spring semester is begonnen, en hoe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 37053

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: