Bagagedrager - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Bagagedrager - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Bagagedrager

Blijf op de hoogte en volg Roos

21 April 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Weer een drukke, en ook wel leuke, week achter de rug. Nu het semester op zijn einde begint te raken, hebben toch wel heel veel mensen het er over. Professors die paniekerig al hun toetsen in de laatste drie weken proberen te proppen, andere studenten die paniekerig voor al die laatste toetsen gaan studeren en een bak vol vakantiewensen. Maar heel veel hebben ook wel door, dat het zo'n heerlijk leventje is en dat de vakantie verdomde saai gaat worden zonder elkaar.

Omdat de dagen zo in elkaar overvloeien en vaak een beetje hetzelfde zijn, weet ik niet meer wat we welke dag hebben gedaan. Ik kan je wel verzekeren dat we nog steeds fanatiek volleyballen en zelfs heerlijk hebben gevoetbald een van de avonden. De voetbal was overigens dinsdag, na weer een leuke Creative Writers. We gingen Tanka's schrijven (5-7-5-7-7 lettergrepen) en dat leverde hilarische gedichtjes op over Ludacris die hier komt optreden (maar ik niet ken en al uitverkocht is, dus ik kan niet heen). De voetbal was heerlijk, even helemaal los en zelfs nog een goaltje gescoord (hoewel ik veel meer kansen had).

Ook heb ik deze week samen met Kyleigh lekker hardgelopen. We hebben een mile op de track gelopen en daarna buikspieroefeningen gedaan, dus we konden weer trots op onszelf zijn. Woensdag had ik hockeytraining en dat ging niet zo goed, maar was wel weer even lekker (warm!). Donderdag had ik weer scheikundelab, maar in plaats van een leuk lab kregen we een lecture van twee en een half uur (2,5 uur!) wat net even te lang was om echt te kunnen opletten.

Vrijdag na de training was het hoogtepunt van de week; voor Silence the Hate week (een week met aandacht voor discriminatie en haat tegenover LBGT mensen) werd er een colorfight georganiseerd! Ze deelden shirts uit met de tekst: I am.... en dan kon je zelf invullen wat je bent. Iedereen schreef dingen als ''unique'' en ''funny'', en er was zelfs een ''iron man''. Op mijn shirt stond uiteraard ''Dutch''! Veel leuke opmerkingen gehad van vrienden (en de suggestie om er een streep door te zetten en er ''American'' van te maken) en natuurlijk trots mee rondgelopen. Met de colorfight kregen we allemaal een zakje met powder paint en toen mochten we dat allemaal op elkaar gooien. Met als resultaat een geweldig gekleurd shirt en ontzettend veel lol, iedereen liep met een big smile rond. Na de color fight liepen we mee in een ''mars'' om aandacht te vragen voor de LGBT community en daarna hebben we in het gras gezeten en duck-duck-goose gespeeld (soort zakdoekje leggen).

Na een lekkere douche hebben we met z'n allen gegeten in de Upper Deck en 's avonds heb ik gezellig met Brittany en Jordan rondgehangen en daarna Inception gekeken. Zaterdagochtend moest ik er vroeg uit, want ik mocht (voor het eerst dit semester) met het hockeyteam mee naar een (oefen)wedstrijd. We speelden op West Chester en zij hebben een soort waterveld zonder sproeiers, maar het had keihard geregend, dus het veld was super mooi. Helaas ging het niet zo goed, maar het was wel leuk om het weer even mee te maken (en na de wedstrijd WaWa is altijd fijn).

's Middags heb ik een beetje doelloos in mijn kamer gehangen en wat huiswerk gedaan en rond een uur of zes hebben we lekker gegeten en meer dan een uur in de dining hall gezeten, super gezellig. 's Avonds ging ik met Jordan en Brittany een film kijken en toen zijn we daarna met Erin naar late night gegaan. We hebben daar ruim anderhalf uur gezeten en ik heb Brittany geprobeerd ''bagagedrager'' te leren zegggen (naar aanleiding van het liedje van Gers Pardoel). Ik heb nog nooit zoveel gelachen om de Nederlandse taal en het was echt een heerlijke avond. Daarna heb ik nog met Erin Killer Bunnies gespeeld (een super leuk kaartspel) en rond een uur of een ben ik lekker in mijn bed gedoken.

Vandaag krijg ik namelijk hoog bezoek! Sanne (ja, Kat) komt op visite en die komt om een uur of twaalf aan met de trein. Erin bood aan om me met de auto te brengen, zodat ik haar niet met de bus hoef op te halen, dus dat is erg fijn. Ze blijft voor een nachtje en we gaan samen naar mijn Spaans en American government les (ja, ik sla OChem over, dan kunnen we uitslapen) morgen, dus ik ben benieuwd wat ze er van vindt! Ik heb er ook heel veel zin in om (voor de laatste keer) de campus te laten zien aan een bekende en weer even in het Nederlands te kletsen (maar na gisteravond merk ik dat het American English veel minder moeite kost dan een miljoen keer ''bagagedrager'' zeggen). Ik ga niet aftellen, maar ik zie jullie allemaal op 21 mei (of daarna)!

  • 22 April 2013 - 21:27

    Ans:

    Hoi Roos,
    Voor we voor een maand naar Zuid Amerika afreizen willen we je nog even een paar leuke laatste weken wensen. Dat wordt een roerend afscheid van Millersville en al je vrienden, maar ook leuk om in Nederland weer iedereen te zien!
    Groetjes,
    Andre en Ans

  • 23 April 2013 - 16:08

    Elsbeth:

    Ha die Roos,
    Dat was weer genieten om je verslag te lezen. Als ik het goed begrijp heb je je nog geen minuut verveeld en is er nog steeds een hoop te beleven.
    Klinkt echt super allemaal.
    Is het jaar omgevlogen? Nog een paar weekjes en dan zit het erop.
    Van harte gefeliciteerd met je toelating tot de universiteit in Twente. Wat een veelzijdige studie lijkt me dat en weer lekker op een campus wonen is ook niet verkeerd, denk ik zo.
    Hier is alles prima. Volgende week hebben we lekker een weekje vakantie en het wordt eindelijk een beetje warmer hier.
    Pepijn groeit als kool. Hij is deze maand al drie jaar geworden. Dit weekend heb ik een ijsje gekocht bij Bob. Hij heeft er weer zin in om de burgers van Alkmaar van ijs te voorzien deze zomer.
    Ga je nog wat leuks doen met je verjaardag?
    Geniet nog lekker met je vrienden en vriendinnen en alvast een goeie reis terug, hè? See you Alkmaar.
    Hartelijke groet,
    Elsbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 787
Totaal aantal bezoekers 37071

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: