IJshockey en schaatsen - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu IJshockey en schaatsen - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

IJshockey en schaatsen

Blijf op de hoogte en volg Roos

25 Februari 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Na een emotioneel afscheid begon maandag het normale leven weer. Scheikunde, Spaans, American Government en 's middags weer lekker zaalhockeyen. Daarna weer hard aan het werk (dit keer was Tartuffe aan de beurt). Zo ook de dagen erna, met woensdag weer een lekkere schermtraining op het menu. Dit keer hebben we bijna een uur lang launches gedaan, dus donderdag had ik lekker veel spierpijn.

Donderdag had ik ook weer mijn scheikundelab, maar de professor was er niet. Net zoals op de middelbare school kregen we gewoon een vervanger, dus we moesten gewoon aan de slag. Gelukkig hield de invalprofessor niet zo van praten, dus waren we al om acht uur klaar met ons experiment (het distilleren van hexane en daarna een mix van hexane en toluene, best wel leuk) en dat kwam goed uit, want om negen uur had ik mijn eerste oefenwedstrijd met mijn intramural volleyballteam. Het ging best wel goed, maar we hadden wel verloren. Daarna nog even lekker voor ons plezier gespeeld, maar ik had flink spierpijn van schermen, dus ik was er alweer op tijd mee klaar.

Vrijdag was een lekker dagje, om een uur was ik klaar met mijn lessen, dus heb ik even lekker uitgepuft bij de Anchor met een verse ciabatta. Daarna ging ik met Kyleigh naar de gym voor onze spierballen-workout en een banaan, maar toen moesten we een beetje haasten, want ik had me namelijk opgegeven voor een tripje naar Philadelphia om een professionele ijshockeywedstrijd te kijken!

Na een twee uur durende busrit in een niet zo comfortabele gele schoolbus kwamen we aan bij het stadion. Het was echt enorm en overal had je snackbars, ijswinkels, hamburgertenten, pizzatenten, hotdogbars en nog meer eetgelegenheden. We hadden prima plaatsen en konden alles goed zien. Het was echt een spektakel en zoals het (blijkbaar) bij ijshockey hoort, waren er ook twee flinke vechtpartijen op het ijs (ze gooien dan al hun spullen af en gaan een beetje op mekaar inrammen, het publiek wordt helemaal gek, dus dat was wel even een ervaring). Ook in de rust (ze spelen 3 'periods) mochten kleine jongetjes voor vijf minuutjes een wedstrijd spelen. Echt super schattig, ze hadden allemaal veel te grote broeken en helmen en ze vielen de hele tijd, maar echt super lief. Ergens tijdens de tweede period ontstond er ergens een wave en ik denk dat die wel twintig rondjes heeft gemaakt, echt super gaaf. Helaas had Philadelphia met 2-1 verloren, maar dat deed er verder niet zo toe. Op de terugweg een beetje geprobeerd te slapen en rond half een lag ik lekker in mijn bedje.

Zaterdag een beetje huiswerk gedaan en 's middags naar de mall geweest met Kyleigh om nieuwe sportschoenen te kopen. Ik heb nu dus nieuwe schoenen in een flitsend kleurtje en kan ze vanavond mooi uitproberen tijdens onze eerste officiële volleyballwedstrijd. Na ons malltripje en een lekker sundae ijsje heb ik nog een beetje huiswerk gedaan voordat we met een groep van het honors college gingen schaatsen!

Toen we aankwamen op de ijsbaan moesten we eerst nog even wachten, maar daarna kregen we allemaal onze schaatsen en konden we lekker een uurtje rondzwieren op het ijs. Heel veel hadden nog nooit geschaatst, maar eigenlijk deed iedereen het hartstikke goed. Het ijs en de schaatsen waren van een beetje slechte kwaliteit, maar het was ontzettend leuk. Om een uur of half elf waren we terug en heb ik met Paul een potje stratego gespeeld (en gewonnen) en daarna met een groepje naar midnight breakfast geweest (ja, de naam zegt het al). Daarna zou ik met Kyleigh naar Wreck it Ralph, maar ze wilde opeens niet meer, dus ging ik alleen, maar gelukkig waren er ook nog wat andere bekenden.

Vandaag was een lui dagje, om twaalf uur lekker ontbeten, toen Hamlet gelezen (wat me vier uur gekost heeft) en daarna weer lekker gegeten met een groepje. Na het eten ben ik naar yoga gegaan en heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer een sun salutation gedaan. Ik kon wel merken dat het even geleden was. Vanavond om half elf heb ik een volleyballwedstrijd en tot die tijd zal ik proberen zo productief mogelijk te zijn door mijn American Government readings te lezen. En zo kabbelt het leven dus wel een beetje voort. Ik zal proberen niet teveel in de herhaling te vallen, maar elke week lijkt wel een beetje op elkaar (behalve de weekends dan) dus soms is het lastig, haha. Tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 37087

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: