Papa en opa op bezoek - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Papa en opa op bezoek - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Papa en opa op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Roos

18 Februari 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Maandag begon weer een drukke schoolweek. Ik moest mijn eerste toneelstuk voor Script Analysis lezen en analyseren (wat overigens goed gegaan is, heb het maximum aantal punten voor mijn quiz en verslag gehaald) wat me toch wel erg veel tijd kostte. Ik heb er zelfs de volleybal voor afgezegd (!) en 's avonds heb ik me verdiept in mijn psychologieboek, een productief dagje dus.

Dinsdag was alweer een stukje rustiger en kon ik lekker doen wat ik wilde en 's avonds naar de Creative Writers. Een erg leuke meeting, want we deden een schrijfactiviteit, in plaats van voordrachten luisteren. Woensdag hadden we weer zaalhockey en ben ik (eindelijk) weer naar schermen geweest. Het was super lekker om weer even flink aan de bak te gaan en weer een foil in mijn hand te hebben, dus dat was een geslaagd avondje!

Donderdag was het natuurlijk Valentijnsdag en in Amerika wordt dat een stuk uitgebreider gevierd dan in Nederland. Overal werden bloemen en chocola verkocht, maar er werd ook gratis chocola uitgedeeld en we konden een gratis knuffel uitkiezen en laten maken. Ik heb een olifant gekozen en die ligt nu lekker naast me op mijn bed. 's Avonds begon ik me een beetje ongerust te maken, want papa en opa zouden die avond aankomen in Philadelphia, maar ze hadden nog niks laten horen.

De volgende ochtend nog steeds niks te horen gehad, maar wel gewoon naar de les geweest. Na mijn laatste les besloot ik om buiten om de dorm heen te lopen, want ik verwachtte half dat papa en opa daar wel heen zouden komen. En jawel, ik loop de hoek om en zie ze in de verte aan komen lopen. Als in een romantische film ren ik door het gras (het was heerlijk weer, dus zonder jas!) en val ik mijn vader en opa in de armen: Welkom in Millersville!

Na een snelle lunch bij de Anchor (de supermarkt op school) en het ophalen van een parkeervergunning zijn we doorgereden naar Shelly, de hockeycoach. Een erg leuk gesprek gehad en zelfs even gehad over komend jaar (ze wilde wel een briefje voor me schrijven naar haar vriendin Alyson Annan, de hoofdcoach van Amsterdam dames 1). Na een half uur hebben we haar woordenwaterval maar een beetje afgewimpeld en zijn we naar mijn dorm gereden om van daaruit een rondleiding over de campus te doen (met mij als gids uiteraard). Het was geen straf om lekker buiten te lopen, dus daar hebben we erg van genoten. 's Middags bij Jacks nog wat gedronken en wat gegeten in een kroeg vlakbij het hotel van papa en opa. Daarna hebben ze me teruggebracht naar de campus en heb ik nog even Guitar Hero gespeeld, voordat we naar Kyle gingen met een groep vrienden. Van daaruit zijn we naar Taco Bell geweest rond middernacht, maar toen ben ik toch mijn bed ingedoken.

De volgende morgen rond tien uur stonden papa en opa namelijk al op de stoep om naar Philadelphia te vertrekken. Een lekker autoritje en een korte wandeling later stonden we bij de Liberty Bell in de rij. Een stuk meer mensen dan de vorige keer, maar het hoort er natuurlijk wel bij. Na de Liberty Bell en een Subway lunch zijn we naar de Independence Hall gelopen, waar we nog eens driekwartier in de rij stonden, maar wel alles gezien hebben. Het was vrij koud, dus rond een uur of vier zijn we teruggelopen naar de auto en hebben we terug in Lancaster wat gegeten. 's Avonds zijn papa en opa terug naar het hotel gegaan en heb ik met Erin en Jess Wreck it Ralph gekeken (echt een geweldige Disneyfilm!).

Vandaag was alweer de laatste dag van dit geweldige bezoek. We vertrokken 's ochtends vroeg naar Gettysburg om daar de battle fields van de Civil War te bekijken. Met een tussenstop in de McDonalds rond een uur of elf om met de familie in Nederland te Facetimen kwamen we rond half een aan in het visitor center waar we even geluncht hebben en een rondleiding cd gekocht hebben. De tocht over de velden was zo'n drie uur en erg indrukwekkend. Ik had niet verwacht dat het zo'n groot gebied was en dat het om zoveel man ging. De cd was erg interessant en ik heb weer veel bijgeleerd (hoera!). Het was ook gezellig om lekker in de auto te zitten, want buiten was het bar en boos. Op de terugweg weer lekker hard de radio aan (ja, pap, Thrift Shop is helemaal hot) en binnen no time terug in Millersville waar we nog even het staartje van Kyle's volleybal wedstrijd hebben meegepikt. Daarna lekker wat gedronken in Lancaster en gegeten bij Jack's en toen was het helaas tijd om afscheid te nemen.

Ik heb ontzettend genoten van het bezoek en het leuke weekend (ik zit nog steeds in de vakantie-mood, want huiswerk is er nog niet echt van gekomen) en heb wel gemerkt, dat ik thuis toch af en toe wel een beetje mis (nu weer minder, want ik heb weer een voorraad stroopwafels, drop, chocolade, en speculaas), maar dat het hier eigenlijk toch wel een heel erg relaxt leventje is. Volgende week weer wat leuke dingen op het programma (een ijshockeywedstrijd kijken en schaatsen) en morgen weer het 'normale leven' met les, hockey, en heel erg vele huiswerk, omdat ik dat vandaag niet gedaan heb.

  • 19 Februari 2013 - 18:53

    Ans:

    Hoi Roos,
    Wat een leuk weekend hebben jullie gehad!
    Wij zagen dit weekend de film Lincoln en toen moesten we weer denken aan die enorme slagvelden bij Gettysburg. Indrukwekkend he?
    Je treft het wel zeg, als je een rondleiding over de campus geeft is het mooi weer. Wij liepen ook lekker in t-shirt herinner ik me.
    Succes met alle leuke (sport) dingen en natuurlijk met school.
    Groetjes, Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 37076

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: