Millersville University - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Millersville University - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Millersville University

Door: Roos Bulthuis

Blijf op de hoogte en volg Roos

05 April 2012 | Nederland, Alkmaar

Ja. Nu is het dan eindelijk definitief. Volgend jaar woon ik op Millersville University in Pennsylvania. Drie uur met de trein naar New York, drie uur naar Washington en een uur naar Philadeplhia. En het schijnt een kort busritje te zijn naar Lancaster (de dichtstbijzijnde stad).

Waarom dan naar Millersville? Om te beginnen bood Millersville me een mooie beurs, waardoor het relatief goed betaalbaar wordt om naar Amerika te vertrekken. Bovendien is de ligging geweldig, heel dichtbij verschillende toffe steden zoals genoemd. Naast de beurs en de geweldige ligging heb ik ook een plekje in het Millersville Field Hockey Team in de wacht gesleept, iets wat voor mij toch wel de doorslag gaf. De coach wilde me graag hebben:

'We have a spot for you on the team - and would love to have you join us here! Please keep me up to date on what I can do to help!'

Dus dat is erg positief. Verder heb ik eigenlijk alleen nog maar positieve verhalen gehoord van (oud-) Fulbrightstudenten aan Millersville en spreekt de universiteit me erg aan.

Alleen maar leuk, spannend en goed dus. Maar voor al die leuke, spannende en goede dingen, moet er wel een hoop geregeld worden. Ik moet verzekeringen regelen, visa, definitieve aanmelden bij de universiteit, tickets en ik moet me nog registreren bij de 'Amerikaanse KNHB', omdat ik dus ga hockeyen.

Ach ja, alles op zijn tijd. Eerst genieten van mijn vrije dagen na de toetsweek, werken bij de kanoverhuur en daarna nog meer fijne, rustige schooldagen, een vakantie naar Rome en eindexamens.

  • 06 April 2012 - 09:21

    Martina:

    Roos, ik ben zooo blij voor je! T klinkt allemaal alsof je in een sprookje zit! Maar voor je vertrekt gaan wij eerst nog ff kanoën! :D

  • 22 Augustus 2012 - 17:12

    Willeke:

    Hoi, je kent mij niet haha maar ik wil ook heel graag naar een universiteit in Amerika.
    Ik heb morgen een gesprek met Fulbright maar er zijn natuurlijk ook vragen die handiger zijn om aan iemand die dit doet te vragen.
    Je hebt het waarschijnlijk heel druk maar als je een keer een gaatje vindt zou je mij dan een mailtje kunnen sturen als je bereid ben min vragen te beantwoorden? :) mijn email is willekebom@live.nl
    Heel leuk om dit te lezen, heel veel plezier!
    Groetjes Willeke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 37079

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: