Wachten wordt beloond - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Wachten wordt beloond - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Wachten wordt beloond

Door: Roos Bulthuis

Blijf op de hoogte en volg Roos

13 Maart 2012 | Nederland, Alkmaar

Na ruim twee maanden wachten werd ik dan eindelijk beloond: de eerste drie aanbiedingen van universiteiten zijn binnen! Ik heb bericht gehad van Kent State University, Nebraska Wesleyan University en Millersville University, het wachten is alleen nog op Indiana University of Pennsylvania.

De eerste universiteit die me berichtte, was Kent State University. Eind februari ontving ik een brief met de boodschap dat ik ben toegelaten tot de universiteit. Bovendien bieden ze me een beurs; ik hoef niet het volledige bedrag te betalen dat een student van buiten Ohio betaalt, maar ik betaal evenveel als een student uit Ohio. Een hoop geld, maar er blijft ook nog veel collegegeld over. De tweede universiteit die me liet weten dat ik bent toegelaten is Millersville University, maar ik moest nog even wachten op de post over mijn beurs. Gisteren ontving ik bovendien bericht van Nebraska Wesleyan University: ook daar ben ik toegelaten!

Vandaag ontving ik de post van Millersville University en Nebraska Wesleyan University. De hele dag heb ik bij de brievenbus gewacht en de enige post die eindelijk door de gleuf naar binnenviel was voor mij. Twee dikke enveloppen met het Fulbrightlogo erop. In de ene envelop vond ik het aanbod dat Nebraska Wesleyan University mij doet: een enorme beurs. De universiteit zelf is wel vrij duur, maar er blijft minder over dan het bedrag dat ik eventueel aan Kent State University zou moeten betalen. Daarna opende ik de envelop van de universiteit waar eigenlijk mijn voorkeur naar uit gaat. Voorzichtig trok ik het papier eruit en daarop stond het bedrag dat overblijft na aftrek van de beurs: precies waar ik op gehoopt had!

Zoals ik al een beetje laat doorschemeren, gaat mijn voorkeur uit naar Millersville en dit is ook een 'betaalbare' optie. Bovendien maak ik grote kans om in het hockeyteam te komen (als keeper uiteraard) en dat lijkt me toch ook wel erg gaaf. Ik wacht nog even af wat Indiana University of Pennsylvania mij biedt, maar er is toch al iets meer zekerheid:

America, here I come!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 37077

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: