Verjaardag - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Verjaardag - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Verjaardag

Blijf op de hoogte en volg Roos

12 Mei 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Afgelopen week was de laatste lesweek met wat ups en downs. Zoals ik vorige week schreef had ik maandag mijn American Government toets en ik kreeg ook gelijk de uitslag, ik had een 86% wat volgens mij een dikke B is! Verder had ik die maandag weinig meer, ik moest alleen mijn psychologieboek uitlezen (jaja, zo'n 500 pagina's over Freud, neuronen, therapie en ontwikkeling), maar dat was zo gepiept. Volgens mij hebben we die avond (zoals gewoonlijk) weer flink wat gevolleybald, maar het besef van tijd is een beetje verdwenen.

Dinsdag was de laatste Creative Writers bijeenkomst. Een aantal hadden wat lekkers meegenomen (zo ook ik) en we zouden allemaal 'oude' gedichten meenemen. Er werden dus gedichten voorgelezen die enkele jaren geleden geschreven waren, wat hilarische momentjes opleverde. Tegen het einde werd het toch wel een beetje gek, deze groep mensen die ik elke week zag en sprak, zal ik (voorlopig) niet meer zien. We zullen geen gedichten meer voorlezen aan elkaar en ik ga alle lezingen missen. Hopelijk is er net zoiets in Twente, want ik heb het onwijs leuk gehad!

Woensdag tijdens het ontbijt met Megan besloten we, dat we wel weer een megapot wilden frisbeeën, dus we hebben wat mensen bij elkaar gezocht (uiteindelijk weer een stuk of twintig) en 's middags hebben we de hele quad in beslag genomen en flink gespeeld. Helaas speelden we met jongens van het ultimate frisbee team en die denken dat meiden zoals wij niet kunnen spelen, dus het eerste uur heb ik vooral rondgerend zonder de frisbee te raken, maar nadat ik een punt scoorde door de frisbee uit de lucht te plukken kreeg ook ik wat meer de kans. 's Avonds hebben we met z'n allen gegeten in Upper Deck en daarna nog twee uur lang gevolleybald in de gym.

De volgende dag was mijn laatste scheikundelab en daar hadden we ook een toets voor, maar dat ging wel goed. Het was een open boek toets en ik denk dat ik alles wel wist. Ik weet niet zo goed meer wat we daarna hebben gedaan, maar volgens mij ben ik op tijd mijn bed in gegaan, klaar voor de grote dag. De grote dag was vrijdag 10 mei, de laatste lesdag en bovendien mijn verjaardag!

Het begon al goed, want ik had me een beetje verslapen, maar gelukkig had ik genoeg tijd om te ontbijten, mijn prachtig versierde deur te zien en even met thuis te facetimen. Midden in de lounge werd ik tijdens mijn ontbijt toegezongen door de familie en mocht ik zeggen wat voor taart ze zouden gaan eten! Dankjewel lieve pap, mam, Koen, Esther, en Bob voor de leuke kaart en de dvd! Na nog een scheikundetoets, een Spaanse les en een halve American Government class was het over. Nooit meer naar de les in Millersville... Na een lunch bij de Galley ben ik met Carly en Andrew naar het stadion gegaan om Erin aan te moedigen die meedeed in de PSACs voor atletiek. Erin is een hordeloper en sprinter, dus ze begon met de 100 meter horden. We hebben haar hard aangemoedigd, maar helaas eindigde ze als negende en kon ze net niet door naar de finale.

Brittany kwam ook naar het stadion met cupcakes voor mijn verjaardag, dus dat was erg lief. Daarna hebben we een beetje in de dorm gechillt, en gewacht tot Erin haar volgende nummer zou doen: de 400 meter horden. Samen met Jess, Allison, Brittany, Paul, en nog wat anderen zijn we in optocht naar het stadion gegaan en hebben we de longen uit ons lijf geschreeuwd, met resultaat; Erin plaatste zich als tweede voor de finale op zaterdag! Na haar race heb ik gewacht op Kyra en hebben we lekker in het gras gezeten, totdat het tijd was voor mijn 'verjaardagsfeestje'. Samen met Brittany had ik wat vrienden uitgenodigd om pizza te eten en uiteindelijk besloten we dat het leuker zou zijn om naar de Sugar Bowl (we waren van plan om te bestellen) te gaan. Helaas kwam niet iedereen mee die ik had verwacht, maar we hadden een super leuk groepje en lekkere pizza. Na ons pizza uitstapje gingen we lasergamen in de SMAC. Het viel een beetje tegen, omdat je maar zes keer geraakt kon worden en dan was je af, maar het was wel cool, want het was in een soort springkussen.

's Avonds heb ik lekker bij Jordan in de kamer gechillt en hebben we gezellig naar het onweer gekeken. Ik heb zelfs nog een aantal cadeautjes gehad! Echt ontzettend lief, Brittany had een beschilderde frisbee en iedereen hun naam er op laten zetten, ik heb twee paar 'fluffy' sokken gehad en een Pillow Pet! Een Pillow Pet is een knuffel in de vorm van een kussen en met een klittenbandje kun je er een echte knuffel van maken. Echt super lief, ik had het helemaal niet verwacht. Ik besefte die avond nog maar eens dat ik iedereen super ga missen en dat ik het beste moet maken van deze laatste week. Zo gezegd zo gedaan en we eindigden de avond met Toy Story en een sleepover in Jordan's kamer.

Gisteren was de finale van Erin in de 400 meter horden en later op de dag haar relay race, de 4x400m (zonder horden, haha). Uiteraard hebben we hard aangemoedigd en Erin is als tweede geëindigd met een persoonlijk record dat het school record verbeterde en waarschijnlijk kan ze naar de nationale kampioenschappen met die tijd! Super leuk dus. De relay ging ook heel goed en Erin heeft als laatste renner nog een meisje ingehaald en dus zijn ze als derde geëindigd. Na deze races was het tijd voor wat huiswerk, want ik heb maandag een presentatie die moet worden voorbereid, maar niet voor lang, want opeens ging het brandalarm af. Het was geen oefening (dat doen ze niet het weekend voor finals week) en bovendien kwamen de politie en twee brandweerauto's. Volgens mij was er niks aan de hand, want na 20 minuten mochten we weer naar binnen. Helaas ging vijf minuten later het brandalarm weer af. Toen waren we er wel een beetje klaar mee en zijn we maar gewoon gaan eten met een grote groep. Tijdens het eten besloten we de Kolonisten van Catan te spelen die avond. Helaas heb ik niet gewonnen, maar het was erg leuk. Na Catan was het Risk tijd. Ik vormde een team met Josh en we deden het best aardig de eerste twee uur, maar op een gegeven moment ging het bergafwaarts en om half een moesten we ons gewonnen geven aan Kyle die later ook nog Shane van het bord veegde. Na vijf uur Risk weet ik vrijwel alle regels en was ik ook best wel moe, dus om half twee lag ik in bed.

Vandaag wordt een 'studie'dagje met hopelijk ook nog wat volleybal en frisbee, maar iedereen moet natuurlijk hard studeren en de laatste essays schrijven, dus ik weet niet wat het gaat worden. Ik zie het wel en zal ook nog wel even wat nuttigs gaan doen. Voor de trouwe lezer, dit is waarschijnlijk mijn laatste blog vanuit Millersville. Het laatste weekend in The States breng ik door bij Kyleigh (waar ik was in Springbreak) en ik denk niet dat ik dan tijd heb om wat te schrijven. Het allerlaatste berichtje kun je dus verwachten als ik weer thuis ben!

  • 14 Mei 2013 - 00:43

    Ans :

    Hoi Roos,
    Een verlate verjaardagsgroet vanuit Argentinië.
    Een leuke laatste week,( met waarschijnlijk wat afscheidstranen?) en een goeie reis naar Nederland waar we elkaar wel weer spreken.
    Groetjes, Andre en Ans

  • 14 Mei 2013 - 03:51

    Loes:

    Hoi Roos,

    Ik zal je verslagen best missen nu je in Millersville bijna klaar bent. Ik weet zeker dat je nog vaak met leuke herinderingen terug zal kijken naar deze tijd. Wij wensen je nog een hele gezellige laatste week.

    Liefs,
    Loes, Zach, Zoe, en Ty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 37069

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: