Field hockey Alumni and farmer's life - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Field hockey Alumni and farmer's life - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Field hockey Alumni and farmer's life

Blijf op de hoogte en volg Roos

06 Mei 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Het is nu een week geleden dat ik mijn laatste hockeywedstrijd heb gespeeld in het stadion van Millersville University. Een week geleden dat ik mijn laatste redding heb gemaakt, mijn laatste doelpunt heb doorgelaten en een laatste speech heb gehouden voor het team. Een mooie afsluiting van een bijzondere tijd, want ik heb ontzettend veel geleerd door hier te hockeyen. Maandag moest ik ook al mijn spullen inleveren en toen was het echt klaar. Op naar de Twentse hockeyvelden.

Deze afgelopen week vloog voorbij. Veel huiswerk moeten doen, maar ook heel veel leuke dingen tussendoor. Zo heb ik dinsdag K(r)oningsdag gevierd met een groepje vrienden. Ik had een aantal overgehaald om wat oranje's aan te trekken en 's avonds hebben we deze bijzondere dag gevierd door een soort oranje smoothie te halen met z'n achten en allemaal in het oranje. Dat vonden ze wel bijzonder in de Anchor! Natuurlijk heb ik verder de hele dag alle gebeurtenissen gevolgd via een live stream en vond ik het best wel jammer om er niet bij te zijn, maar het was een goed alternatief.

Het was zo'n beetje elke dag lekker weer en woensdag hebben we daar goed gebruik van gemaakt door met twintig man een ultimate frisbee wedstrijd op de Quad te organiseren. Het was echt super leuk en we hebben onwijs lang gespeeld. Daarna met een clubje nog lekker beach volleybal gespeeld en 's avonds maar een beetje huiswerk doen. Donderdag was het Superfest op de Quad. Dit is een soort feest waarbij heel veel clubs op de universiteit een tafeltje in het gras zetten en spelletjes organiseren of gratis pennen, frisbee's, shirts, of andere dingen weggeven. Er waren ook springkussens en je kon popcorn en suikerspinnen krijgen. Het was echt super leuk om daar lekker te kunnen rondhangen en te genieten van de muziek en alle leuke spelletjes. 's Avonds had ik weer lab (dit keer deden we vrij weinig, we moesten een toets maken over spectroscopy) en daarna hebben we lekker (binnen) gevolleybald. Na de volleybal hadden ze sale in de university store, dus ik heb een leuk Millersville shirtje gekocht.

Vrijdag was het nog steeds Superfest, dus na een gezellige lunch zijn we weer lekker buiten geweest. Nog wat leuke spelletjes gedaan en een goeie pot geschaakt met Kyle (helaas verloren, maar het was erg spannend). Daarna nog wel even hard aan het werk, want ik heb morgen een toets American Government, maar in het weekend weinig tijd. 's Avonds ben ik samen met Alyssa naar Behind the Eye geweest voor mijn Script Analysis class. Dit was een toneelstuk gebaseerd op het leven van Lee Miller (zoek maar op) en het was echt onwijs gaaf. Daarna ging een groepje naar Iron Man 3, maar die film leek me niet zo leuk, dus ik heb lekker in mijn kamer mijn verslag over Behind the Eye geschreven en televisie gekeken.

Zaterdagochtend lekker geskypet met Manou, ontbeten met Paul, Lexi en Andrew en huiswerk gedaan in het studiehok in de kelder (waar ik nu ben) totdat Kyra kwam. Kyra woont niet op de campus, maar ze had een bijeenkomst en het leek ons wel leuk om daarna gezellig wat te doen. Het kwam er op neer dat we gevolleybald hebben met wat vrienden, lekker in het gras gezeten hebben en gegeten in de Upper Deck. Daarna nog wat huiswerk gedaan en toen werd ik opgehaald door de moeder van Katie (zij zit in mijn hockeyteam en had me uitgenodigd om te komen logeren dit weekend). Toen begon het tweede deel van mijn titel.

Katie woont namelijk op een boerderij (nouja, er naast, de boerderij is van haar grootouders), midden in het platteland, met een fantastisch uitzicht en een Amish familie als buren. Helaas had Katie eerst nog werk, dus haar moeder heeft ons de high school laten zien. Zaterdagavond was het prom (niet in de school) en het is hier gewoonte om na prom 'post prom' te vieren. Voor het post prom versieren alle ouders van de seniors de hele school in een bepaald thema en worden er allemaal spelletjes georganiseerd, prijzen weggegeven, wordt er veel gegeten en gedronken (limonade, haha) en is er muziek. De school zag er echt belachelijk mooi uit, het was net alsof je door een film liep, alles was versierd in een 'highway' thema, compleet met afslagen, tankstation, routeborden, bruggetjes, verschillende zithoekjes en zelfs een casino. Echt, ik wilde dat ze dit in Nederland ook doen, het was super mooi!

Toen Katie klaar was met werken zijn we met z'n tweeën naar de Buck gereden. De Buck is een motorsportpark en voor degenen die Footloose hebben gezien, het is net zo'n grote modder/zand bak waar ze dan in racen. En hier doen ze dat niet met racewagens, maar met pick-up trucks (waar ze ook gewoon mee van de boerderij naar de winkel gaan). Ik heb mijn ogen uitgekeken en hard geklapt, want Katie kende de jongen die gewonnen had. Het is de meest boerse zaterdagavond die je je maar kan voorstellen en voor wie de term 'redneck' kent, het zat er vol mee! Het was echt een bijzondere ervaring en heel gezellig (en een beetje koud). Na dit leuke uitje hebben we Pitch Perfect gekeken totdat we in slaap vielen.

Zondagochtend was lekker lui, we hadden pannenkoeken gemaakt en een beetje televisie gekeken en om een uur of twaalf hebben we een rondje gelopen om de velden die van Katie haar familie zijn. Het is echt een prachtige omgeving en super stil, het was net alsof ik op vakantie was. Na dit rondje (van een uur, ze hebben ontzettend veel land) zijn we in de auto gestapt en naar een meertje gereden waar we een waterfiets gehuurd hebben. Super lekker om weer even op het water te zijn en heerlijk genoten van de rust. Later hebben we bij Red Robin een late lunch gedaan en heeft Katie me teruggebracht naar Millersville waar we een ijsje voor toe hebben gedaan.

Nu ben ik dus hard aan het studeren (maar even pauze, om een blog te schrijven) voor morgen en daarna gaat het hard. Nog twee andere toetsen deze week en dan is het alweer vrijdag, de laatste lesdag en mijn verjaardag. Het weekend is er nog een beachvolleybaltoernooi en daarna wordt het knallen voor de finals!

• 09 Mei 2013 - 19:27

Paulien:

Ha Roos
    Wij zijn net een uurtje terug van onze reis door Toscane en Umbrië in Italië. Mooi land zeg! Veel gezien en gedaan. Maar nu eerst morgen. Van harte gefeliciteerd met je 19de verjaardag!! Vorig jaar, toen je 18 werd, stond je een spannend jaar te wachten, maar dit jaar wordt ook zeker bijzonder met een nieuwe studie in Twente. We wensen je een fijne verjaardag en een prachtig nieuw levensjaar!
    Dikke verjaardagszoen van Frits en Paulien

• 10 Mei 2013 - 13:19

Elsbeth:

Ha die Roos,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Maak er een leuke dag van, hè?
    En dan aftellen.....
    Hou je haaks en tot over twee weken.

Liefs
    Elsbeth