Real collegelife - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu Real collegelife - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Roos Bulthuis - WaarBenJij.nu

Real collegelife

Blijf op de hoogte en volg Roos

28 April 2013 | Verenigde Staten, Millersville

Real collegelife, omdat deze week een aantal typische dingen gebeurd zijn. Om te beginnen werd er afgelopen week gratis pizza uitgedeeld door het American football team om hun ''spring game'' te promoten en zodat we kennis konden maken met de nieuwe hoofdcoach. Niemand heeft zich natuurlijk echt verdiept in de football (ik ben ook niet naar de wedstrijd geweest), maar gratis pizza is altijd welkom bij iedereen!

Een andere opvallende gebeurtenis was vrijdag. Vrijdag liepen Pagan, Alyssa, Lexi en ik naar de bus om naar de mall te gaan (mijn telefoon is kapot, dus ik wilde kijken of ze het konden repareren, ik had sokken nodig en ik wilde een oranje shirtje voor Koningsdag!) en onderweg kwamen we een hele grote menigte tegen en een man op een krukje. Deze meneer stond even duidelijk te maken dat we allemaal zondaars zijn en dat zijn geloof het beste was. Er stonden studenten om heen met oranje hesjes, er werden bijbels uitgedeeld (ook al eerder deze week) en er werden ook een beetje ''ruzies'' gemaakt. Blijkbaar heel normaal als mensen staan te prediken in het midden van een universiteit, maar ik vond het vrij vreemd.

Genoeg over die gekke dingen, want ik moet natuurlijk ook nog vertellen hoe het met Sanne was! Sanne kwam afgelopen zondag aan met de trein en samen met Erin heb ik haar opgehaald met de auto (we zijn maar een klein beetje verdwaald op de terugweg). Daarna heb ik Sanne de campus laten zien en hebben we 's middags lekker in het gras gelegen. 's Avonds met vrijwel al mijn vrienden gegeten in de dining hall en daarna Despicable Me gekeken. Ook heb ik Sanne laten zien wat intramurals volleybal is en zijn we op tijd naar bed gegaan.

Maandagochtend hebben we lekker uitgeslapen en ontbeten en daarna heb ik Sanne meegenomen naar Spaans en American Government. Spaans viel een beetje tegen, want we gingen een film kijken, maar American Government was heel erg interessant en met veel discussies. 's Middags hadden we geluncht in Upper Deck en daarna hebben we de bus genomen naar Lancaster, waar we lekker rondgelopen hebben en in leuke winkeltjes hebben gekeken. Rond half zes bracht ik Sanne naar de trein en hebben we afscheid genomen na twee super leuke dagjes!

Verder was deze week best wel chill, het was lekker weer en we hebben veel buiten gezeten en ''gevolleybald. Helaas moest ik ook wel studeren, want ik had donderdag een toets voor Psychologie (ik denk dat het wel redelijk ging). Ik had ook een mooi cijfer (letter, een A) terug voor Script Analysis en daar was ik erg blij mee, omdat het onze enige toets was. We moeten nu nog een presentatie houden en dan is het semester over. Ook hadden we deze week een super moeilijke opdracht voor scheikunde (we moesten NMR spectrums ontcijferen), dus daar heb ik heel veel aan gewerkt samen met mijn labpartner in het Cyber Cafe (af en toe voel ik me zo'n nerd).

Vrijdag ben ik naar de mall geweest met als doel mijn telefoon te laten repareren (die is kapot), maar dat deden ze daar niet, want ik moest de manufacturer maar bellen en mijn telefoon opsturen. Dat gaat dus wel even duren, dus 's avonds heb ik geregeld dat iemand me naar Walmart kon brengen en heb ik voor 20 dollar een telefoontje gekocht en ben ik weer even gered. 's Avonds hebben we lekker Tarzan gekeken in mijn kamer en daarna ben ik mijn bed ingedoken. De volgende ochtend gingen we namelijk op pad met het hockeyteam. We hadden een klein toernooitje en ik speelde voor het clubteam tegen Millersville. Het ging echt super goed en ik heb onwijs genoten van deze lekkere dag (de coach was helemaal verbaasd volgens mij, dat het zo goed ging). 's Middags heb ik versieringen voor de badkamer gemaakt (voor Koningsdag, oranje kroontjes, klompjes, vlaggetjes en tulpjes) en lekker gevolleybald buiten. 's Avonds lekker gedoucht, bordspelletjes gedaan, buiten nog een beetje gefrisbeed en rond middernacht zijn we naar midnight breakfast geweest.

Vandaag is de allerlaatste keer dat ik kan hockeyen hier in Millersville. En niet eens met mijn eigen team, maar met het alumniteam (allemaal oudspelers van het hockeyteam). Het is wel weer een prachtige dag en na gisteren heb ik er super veel zin in! Na dit hockeytoernooi moet ik helaas wel flink aan de bak, want huiswerk is er nog niet van gekomen dit weekend! Nog een laatste nieuwtje; afgelopen vrijdag heb ik het boekje (de George Street Carnival, waar ik een tijd geleden over verteld heb), waar mijn gedicht instaat gekregen (en andere gedichten, verhalen en kunst. Er waren ontzettend veel inzendingen en er schijnt maar 10-20% geplaatst te zijn. Mijn eerste Engelse gedicht dat gepubliceerd is, echt super leuk en stiekem ben ik ook wel een beetje trots :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Millersville

Roos

Ik ga een jaar studeren in Amerika!

Actief sinds 05 Jan. 2012
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 37066

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 21 Mei 2013

Millersville University

Landen bezocht: